Vimovolle peruskorvattavuus 1.7.2011 alkaen

Lääkkeiden hintalautakunta on myöntänyt Vimovo-valmisteelle peruskorvattavuuden 1.7.2011 alkaen.

Vimovo on kipulääke, joka sisältää 500 mg naprokseenia ja 20 mg esomepratsolia samassa (depot)tabletissa. Valmiste on peruskorvattava (42 %) valmisteyhteenvedon mukaisessa käyttöaiheessa nivelrikon, nivelreuman ja selkärankareuman oireenmukaisessa hoidossa potilailla, joille on vaara kehittyä tulehduskipulääkkeisiin (NSAID) liittyviä maha- ja/tai pohjukaissuolihaavoja ja joilla pienempiannoksista naprokseeni- tai muuta tulehduskipulääkehoitoa ei pidetä riittävänä.

Valmisteyhteenveto pdf-tiedostona

Lisätietoja: Country Manager Jyrki Lönnfors, AstraZeneca Oy, puh. 010 23 010

AstraZenecasta:
AstraZeneca on maailmanlaajuinen, innovatiivinen biofarmasia-alan yritys, joka keskittyy reseptilääkkeiden löytämiseen, kehittämiseen ja kaupallistamiseen. AstraZeneca on alan johtava lääkevalmistaja, joka panostaa ruoansulatuskanavan sairauksien, sydän- ja verisuonitautien, neurologisten sairauksien, hengitys- ja tulehdussairauksien, syöpäsairauksien ja tartuntatautien hoitoon. Vuonna 2010 AstraZenecan maailmanlaajuinen liikevaihto oli 33 miljardia Yhdysvaltain dollaria.

Lisätietoa osoitteista www.astrazeneca.fi tai www.astrazeneca.com.

Lehdistön yhteyshenkilö E, Communications Director, AstraZeneca Nordic MC +45 22937730.

Tervetuloa AstraZeneca !

AstraZeneca on maailmanlaajuisesti toimiva lääkeyhtiö, joka on erikoistunut kehittämään ja tuomaan markkinoille reseptilääkkeitä syövän, harvinaissairauksien, sydän- ja verisuonitautien, munuais- ja aineenvaihduntasairauksien sekä hengityselinsairauksien hoitoon. AstraZenecan päätoimipaikka sijaitsee Cambridgessä, Englannissa. Yhtiö toimii yli 100 maassa ja sen innovatiiviset lääkkeet ovat käytössä miljoonilla potilailla eri puolilla maailmaa.

AstraZeneca
Itsehallintokuja 6