Atria Bravuuri antaa kotikokille aikaa ja onnistumisen iloa

Atria on kehittänyt Bravuuri-tuotesarjan, joka tarjoaa aidoista ja laadukkaista raaka-aineista valmistettuja kotiruokia. Bravuuri-sarjassa on esivalmisteltuja ja valmiita tuotteita, jotka valmistuvat uunissa tai kattilassa. Tuotteiden pääraaka-aineina on käytetty suomalaista joko possun, naudan tai broilerin lihaa.

Bravuuri-tuotteet on suunniteltu kotikokeille, jotka haluavat nauttia hyvästä, kotona valmistetusta ruoasta, mutta sen valmistamiseen ei välttämättä aina löydy aikaa tai osaamista. Bravuuri-tuotteiden idea on, että kotikokin ei tarvitse valmistella ruokaa alusta lähtien itse. Bravuuri tuotteet on joko esivalmisteltu tai valmistettu kotikokille valmiiksi. Kotikokin tehtäväksi jää joko lämmittää tai kypsentää ruoka uunissa tai kattilassa.

”Haluamme antaa kaikille mahdollisuuden onnistua ruoanlaitossa ja tarjota perheelle maukasta ja hyvää kotiruokaa. Ymmärrämme suomalaisten ruoanlaittajien haasteet ja että kaikille ruoanvalmistus alusta alkaen ei ole aina mahdollista. Siksi haluamme auttaa heitä onnistumaan jokapäiväisessä ruoanlaitossa ja samalla vapauttaa aikaa myös muihin tärkeisiin asioihin”, kertoo Atrian tuotekehityspäällikkö Marika Viitala.

Atria kysyi Facebook-yhteisöltään muutaman asian ruoanlaitosta. 46 % kyselyyn vastanneista koki onnistuvansa ruoanlaitossa joka kerta ja 42 % joka toinen kerta. 37 % vastaajista oli valmis käyttämään ruoanlaittoon puoli tuntia päivässä ja 37 % vastaajista tunnin. Puolet vastaajista käyttäisi ruoanlaittoon kuluvan ajan mieluiten rentoutumiseen ja kolmasosa perheen ja ystävien kanssa olemiseen. Kyselyyn vastasi yhteensä 380 Atrian Facebook-sivun tykkääjää.

Atria Bravuuri -tuotteet

Atria Bravuuri -tuotesarjan uutuuksia ovat tämän hetken ruokahitit Pulled Pork ja Pulled Beef. Mureat ja revityt lihat sopivat täytteeksi hampurilaisiin, hodareihin ja tortilloihin sekä pitsoihin ja piiraisiin. Muita Bravuuri-sarjan herkkuja ovat muun muassa pitkään haudutettu Härkäruukku sekä uunia vaille valmiit ateriat: Broilerin sisäfilee-pekonirullat bataattipedillä ja Jauhelihamureke.

Bravuuri Pulled Pork ja Pulled Beef
Atria Bravuuri Pulled -tuotteet ovat suomalaista possua ja nautaa. Lisäaineettomat lihat on esimaustettu merisuolalla ja pippurilla sekä pakattu uunivalmiiseen paistopakkaukseen. Lihat kypsennetään uunissa paistopakkauksessa, joka helpottaa ja nopeuttaa lihatuotteiden valmistusta. Pulled Pork valmistuu uunissa 3-4 tunnissa ja Pulled Beef 4-5 tunnissa. Paiston jälkeen lihan annetaan vetäytyä hetki ja se revitään suikaleiksi. Paistoliemen voi hyödyntää sellaisenaan tai kermalla höystettynä kastikkeena.

Atria Bravuuri Härkäruukku 800 g
Atria Bravuuri Härkäruukussa on suomalaista naudanlihaa ja sipulia, tomaatilla, valkosipulilla ja persiljalla maustetussa kastikkeessa. Kastike on haudutettu ravintoloista tutulla Sous vide -menetelmällä, jossa lihaa kypsennetään pitkään matalassa lämpötilassa vesihöyryn avulla. Menetelmän ansiosta liha säilyttää maun, mehevyyden ja ravintoaineet. Härkäruukku on valmista nautittavaksi 5 minuutin kattilassa keittämisen jälkeen.

Atria Bravuuri Broilerin sisäfilee-pekonirullat bataattipedillä 750 g
Sisäfile-pekonirullat bataattipedillä on valmis ateriakokonaisuus, joka valmistuu omassa pakkauksessaan. Se sisältää pekoniin käärittyjä broilerin sisäfileitä, joiden lisäkkeenä on juustokuminalla, neilikalla ja inkiväärillä maustettuja bataattikuutioita. Tuote valmistuu 175-asteisen uunin keskiosassa 40 minuutissa. Kiireisempi kokki voi halutessaan paistaa fileet ja bataattikuutiot erikseen pannulla.

Atria Bravuuri Jauhelihamureke 700 g
Uunivalmis jauhelihamureke sopii päivälliseksi isommallekin perheelle. Mureke on valmistettu jauhetusta naudan ja sian lihasta ja se on maustettu suolalla, paprikalla ja valkopippurilla. Mureke valmistuu omassa pakkauksessaan 175-asteisessa uunissa tunnista.

Atria Bravuuri -sarjan tuotteet:

Atria Bravuuri Pulled Beef n. 1 kg (Uutuus kaupoissa tammikuussa)
Atria Bravuuri Pulled Pork n. 1 kg (Uutuus kaupoissa tammikuussa)
Atria Bravuuri Possu Stroganoff 800 g
Atria Bravuuri Porsaan Lihapata 800 g
Atria Bravuuri Härkäruukku 800 g
Atria Bravuuri Valkosipulinen Broileripata 800 g (Uutuus kaupoissa tammikuussa)
Atria Bravuuri Broilerin sisäfilee-pekonirullat bataattipedillä 750 g
Atria Bravuuri Broileripasta 700 g
Atria Bravuuri Naudan uunipata 700 g
Atria Bravuuri Jauhelihamureke 700 g

Lisätiedot:
Anna Kultalahti, tuoteryhmäpäällikkö kuluttajapakattu liha, p. 040 865 2467, anna.kultalahti@atria.fi
Katja Latvala, tuoteryhmäpäällikkö siipikarja, p. 040 830 6930, katja.latvala@atria.fi
Johanna Hyytinen, tuoteryhmäpäällikkö valmisruoka, p. 040 586 0645, johanna.hyytinen@atria.fi

• ruoka & tuotteet

Atria Suomi on osa kasvavaa ja kansainvälistä elintarvikealan yritystä Atria Oyj:tä. Atria on yksi johtavista ruoka-alan yrityksistä Pohjoismaissa,Venäjällä ja Baltian alueella. Konsernin liikevaihto oli vuonna 2013 noin 1 411 miljoonaa euroa, ja sen palveluksessa on lähes 5 000 henkilöä. Atria Suomen tuotantolaitokset sijaitsevat Nurmossa, Kuopiossa, Kauhajoella, Forssassa, Sahalahdella ja Jyväskylässä. Atrian juuret ulottuvat vuoteen 1903,jolloin perustettiin sen vanhin omistajaosuuskunta. Atria Oyj:n osakkeet listataan Nasdaq OMX Helsinki Oy:ssä.

www.atriagroup.com.