Tanskan Kilpailu- ja kuluttajavirasto tutkii Atria Danmark A/S:n toimintaa

Tanskan Kilpailu- ja kuluttajavirasto (Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen) on käynnistänyt tutkimukset Atrian Skandinavian tytäryhtiössä, Atria Danmark A/S:ssa, liittyen leivänpäällisten myyntiin vähittäiskauppa-asiakkaille.

Tutkimus perustuu valitukseen, jonka mukaan Atria Danmark A/S olisi pyrkinyt vaikuttamaan vähittäiskauppa-asiakkaaseensa siten, että se olisi nostanut omia myyntihintojansa. Tanskan Kilpailu- ja kuluttajavirasto on kerännyt aineistoa Atria Skandinavian toimitiloissa Horsensissa. Atrialla ei ole asiassa mitään salattavaa. Atria on antanut kaikki pyydetyt dokumentit viranomaisten käyttöön.

Atria ei oman näkemyksensä mukaan ole ollut osallisena kilpailulainsäädännön vastaisessa menettelyssä.

Lisätietoja antaa Atria Skandinavian toimitusjohtaja Tomas Back, p. +46 70 348 00 05.

Atria Suomi on osa kasvavaa ja kansainvälistä elintarvikealan yritystä Atria Oyj:tä. Atria on yksi johtavista ruoka-alan yrityksistä Pohjoismaissa,Venäjällä ja Baltian alueella. Konsernin liikevaihto oli vuonna 2015 noin 1 340 miljoonaa euroa, ja sen palveluksessa on keskimäärin 4 270 henkilöä. Atria Suomen tuotantolaitokset sijaitsevat Nurmossa, Kuopiossa, Kauhajoella, Forssassa, Sahalahdella ja Jyväskylässä. Atrian juuret ulottuvat vuoteen 1903,jolloin perustettiin sen vanhin omistajaosuuskunta. Atria Oyj:n osakkeet listataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä.

www.atria.com