Aurora Estaten naiset valloittavat kirjamaailman!

Lehdistötiedote   •   Loka 12, 2019 08:12 EEST

Rieskalohipizza valmistettiin avotulella tunturissa. Valokuvaaja Marko Vasara

Boutique hotellin Aurora Estaten voimanaiset solmivat sopimuksen Cozy Publishingin kanssa Lokakuun alussa Helsingissä. Naisten visiona on toteuttaa kirja Lapin neljästä vuodenajasta, aktiviteeteistä, perinteistä, juhlapyhistä sekä satokauden mukaisista resepteistä. mm. Ylläsjärven kylän vanhimman Elsa mummon rieska resepti ikuistetaan kirjaan.

Aurora Estate Keittiömestari Sirly Schinmann sekä toimitusjohtaja Heidi Seikkula. Valokuvaaja Marko Vasara

Aurora Estaten naiset ovat viime aikoina olleet uutisoinnin keskellä Euroopan parhaan Boutique hotelli 2018 tittelillä sekä uudella luksus hotellilla joka nousee Inariin. Sirlylle ja Heidille on aina luonto ollut lähellä sydäntä ja osa kirjan tuotoista on tarkoitus lahjoittaa luonnonsuojeluun.

Kirjassa tullaan esittelemään Lapin neljä vuodenaikaa ja yksi syksyn kohokohdista on ruskaretki tunturiin, eväänä termarissa kuumaa kurpitsakeitto ja repussa ainekset avotulella valmistettavan  rieskalohipizzaan!

Paikallisen leipomon rieska lämmitetään avotulella ja kasataan kuin pizza! Pohjalle maustamatonta tuorejuustoa, päälle kylmäsavulohta, mätiä, tillimajoneesia, tilliä ja matkalta poimittuja karpaloita tai puolukoita.

Rieskapizza. Valokuvaaja Marko Vasara

Mukaan ei tarvita sen kummempaa, servetti, puukko ja vaikkapa puinen tarjotin.

Ystävykset haluavat ikuistaa Lapin värit kirjaan ruuan ja luonnon välityksellä. Kirjassa tullaan näkemään mm. laskettelua, Huskeja ja kalastusta. Isot juhlapyhät toteutetaan näyttävillä kattauksilla.

Heidi Seikkula ja hänen koiransa Atlas. Valokuvaaja Marko Vasara

Sirly työskentelee paljon myös yksityiskokkina asiakkaille jotka eivät halua käydä ravintoloissa Lapin lomallansa. Kyseessä voi olla yrityksiä, perheitä tai vaikkapa pariskunta. He matkustavat usein yksityiskoneella ja heillä on kotonaan huippukokki. Kirja tulee toimimaan myös työkaluna Private Chef sekä kokkikoulu palveluissa.

Sirly Schinmann. Valokuvaaja Marko Vasara

Keittiömestari Sirly Schinmann. Kuva Marko Vasara

Kirja julkaistaan syksyllä 2020.

Kommentit (0)

Kommentti

Lähettämällä kommentin suostut siihen, että henkilötietojasi käsitellään Mynewsdeskin tietosuojakäytännön mukaisesti.