Pirteä palvelutalo valmistui Janakkalaan

AVAIN Palvelukotien uusin kohde, Kyterinhovin palvelutalo Janakkalassa, tarjoaa kuusikymmentä kodinomaista asuntoa ikäihmisille kahdessa kerroksessa. Talon suunnittelussa on kiinnitetty erityistä huomiota esteettömyyteen ja turvallisuuteen sekä siihen, että paikka tuntuisi pihoineen mahdollisimman kodinomaiselta.

Palvelutalo on avara, ja sen väritys on pirteä ja raikas. Korkeat tilat tuovat tilan tuntua. Monet yhteistilat antavat vanhuksille mahdollisuuden viettää aikaa yhdessä. Asukkaat muuttivat taloon kesällä. Rakennuksen sauna, turvalliset ja toimivat wc-tilat sekä toisen kerroksen iso parveke ovat saaneet erityiskiitokset asukkailta, omaisilta ja henkilökunnalta.

Kyterinhovissa ohjaajana toimiva Helena Ilanen kehuu muuton sujuneen hyvin.

– Omaiset auttoivat paljon, ja hoitajat panostivat muuttopäiviin. Saimme tavallisen arjen pyörimään varsin nopeasti, ja olemme kaikki viihtyneet täällä todella hyvin.

Palvelutalo sijaitsee noin kilometrin päässä Turengin keskustasta, joten sinne on helppo tulla.

Janakkalan Kyterinhovin on rakennuttanut AVAIN Rakennuttaja, ja sen palvelut tuottaa Janakkalan kunta.