Tiedote -

Avain Yhtiöt ja Pohjola Rakennus toteuttavat vuokra- ja asumisoikeusasuntoja Jyväskylän Haukkalaan

Avain Yhtiöt rakennuttaa Haukkarannan vanhalle koulualueelle kaksi kerrostaloa, joihin tulee 91 vuokra-asuntoa sekä 67 asumisoikeusasuntoa. Rakennusurakoitsijana hankkeessa toimii Pohjola Rakennus Oy.

Jyväskylän Haukkarannan vanha koulualue jäi pois käytöstä vuonna 2016 ja tontilla valmistaudutaan tällä hetkellä tulevien asuintalojen rakentamiseen. Avain Yhtiöt rakennuttaa alueelle kahteen kerrostaloon 158 asuntoa, joiden arvioidaan valmistuvan vuosien 2020-2021 aikana. Kohteiden asuntojakauma tulee olemaan monipuolinen vaihdellen 30 neliön yksiöistä yli sadan neliön perhehuoneistoihin. Kerrostalojen arkkitehtisuunnittelusta vastaa Arkkitehtuuritoimisto Peltonen & Sinisalo.

– Koulualueen uudet asuinkerrostalot on suunniteltu selkeiksi ja ominaispiirteiltään vahvoiksi. Julkisivumateriaaleissa ja käytetyissä suunnitteluratkaisuissa on haluttu käyttää vain aikaa kestäviä ratkaisuja. Matalat rakennukset avarine pohjaratkaisuineen luovat hyvät puitteet nykypäivän asumiselle. Erityispiirteen tälle kokonaisuudelle luo suuri sisäpiha, jossa on hyödynnetty luonnonmuotoja ja kasvillisuutta, voisi jopa todeta sen odottavan jo nyt piirustuspöydällä asukkaita oleskelemaan ja leikkimään siellä, kuvaa pääarkkitehti Tero Sinisalo suunnittelun pääpiirteitä.

Rakennusurakoitsijana hankkeessa toimii Pohjola Rakennus Oy, joka rakentaa myöhemmin samalle alueelle vielä kolmannen kerrostalon, johon tulee noin 30 asuntoa. Pohjola Rakennuksen tuotantojohtaja Tomi Jukola kertoo tämän olevan Pohjolan strategian mukainen kohde, jossa omalle tontille suunnitellaan tilaajalle tämän tarpeiden mukainen hanke ja rakennetaan monipuolisia sekä kohtuuhintaisia asuntoja.

Lisätietoja:

Ville Mäenpää, toimitusjohtaja, Avain Rakennuttaja Oy, p. 020 762 4721, ville.maenpaa(at)avainyhtiot.fi

Tomi Jukola, tuotantojohtaja, Pohjola Rakennus Oy, p. 020 775 9651, tomi.jukola(at)pohjolarakennus.fi

• avain vuokra

Avain Yhtiöt -konserni on erikoistunut asuntojen ja asumisen palvelujen tuottamiseen, rakennuttamiseen, isännöintiin sekä korjausrakentamiseen. Konsernin tavoitteena on rakentaa ja ylläpitää toimivaa ja turvallista elinympäristöä sekä kehittää kokonaisvaltaista asumisen ja rakentamisen laatua. Avain Yhtiöiden omistuksessa on yli 8 000 asuntoa ja tavoitteena on rakennuttaa vuosittain 1 000 uutta asuntoa keskeisille kasvualueille Suomessa. Konsernin vuosittaisten investointien arvo on lähes 100 M€. www.avainasunnot.fi

Pohjola Rakennus Oy on projektinjohtomallilla toimiva rakennusliike sekä aluesuunnittelun ja kiinteistökehittämisen asiantunteva kumppani. Pohjola Rakennus on rakentanut yli 10 000 kotia, ja se kuuluu suurimpiin asuntorakentajiin Tampereen, Turun ja Jyväskylän alueella. Tällä hetkellä Pohjola Rakennuksella on noin 2800 asuntoa rakenteilla. Lisäksi Pohjola Rakennus toteuttaa liike-, tuotanto- ja toimitiloja sekä peruskorjauskohteita. Konserni työllistää yhteensä noin 3000 henkilöä, joista omaa henkilökuntaa on noin 250. Konsernin tavoitteena on olla johtava asuntorakentaja toiminta-alueillaan. www.pohjolarakennus.fi