AVARN Security jatkaa turvatarkastuksia lentoasemalla

AVARN Security tuottaa Finavialle turvatarkastuspalveluja Helsinki-Vantaan lentoasemalla vuoteen 2021 saakka.

Vuonna 2015 AVARN Security voitti Finavian järjestämän Helsinki-Vantaan lentokentän Terminaali 1:n turvatarkastustoimintoja koskevan julkisen kilpailutuksen. Nelivuotisessa toimeksiantosopimuksessa on kahden vuoden jatko-optio, jonka käyttöönotosta Finavia ja AVARN Security ovat nyt sopineet. Jatko-optiosopimus astuu voimaan 1. lokakuuta 2019 ja se on voimassa kaksi vuotta.

– Olemme iloisia, että saamme jatkaa yhteistyötä Finavian kanssa. Päätös kertoo siitä, että olemme onnistuneet tuottamaan palvelua siten, että se tukee Finaviaa sujuvan ja turvallisen matkustajakokemuksen rakentamisessa. Kiitos tästä kuuluu lentoasemalla työskentelevälle henkilöstöllemme, AVARN Securityn toimitusjohtaja Juha Murtopuro toteaa.

– Olemme olleet todella tyytyväisiä yhteistyöhön Avarnin kanssa. Helsinki-Vantaan vuotuinen matkustajamäärä ylittää tänä vuonna ensimmäistä kertaa 20 miljoonan matkustajan rajan, ja vahva kasvu jatkuu myös tulevaisuudessa. Helsinki-Vantaalla on käynnissä miljardin euron kehitysohjelma, jonka myötä lentoasema valmistautuu palvelemaan 30 miljoonaa matkustajaa vuodessa. Otamme haasteen vastaan ja jatkamme hyvässä yhteistyössä Avarnin kanssa asiakaskokemuksen kehittämistä, kertoo Helsinki-Vantaan asiakaskokemuksesta ja prosesseista vastaava apulaisjohtaja Timo Järvelä.

Toimeksiantosopimuksen mukaisten palvelujen tuottaminen työllistää noin 150 turvatarkastajaa. Turvatarkastuksen lisäksi AVARN Security tuottaa erillisellä sopimuksella lentoasemien kehitysprojekteihin liittyviä turvallisuuspalveluja, kuten esimerkiksi työmaiden turvallisuusvalvontaa, vartiointia, kulunvalvontaa ja saattotehtäviä.

Lisätietoja:
AVARN Security, Juha Murtopuro, juha.murtopuro@avarn.fi
Finavia, Timo Järvelä, timo.jarvela@finavia.fi

• Matkailu

• turvatarkastus

AVARN Security on strateginen ja vastuullinen turvallisuuskumppani yrityksille ja julkisen sektorin organisaatioille. Yhtiö tuottaa monipuolisia turvallisuuspalveluja, turvallisuustekniikkaa, hälytysvalvontaa sekä rahahuollon ratkaisuja Suomessa noin 2 800 työntekijän voimin. AVARN Security on osa pohjoismaista Sector Alarm Groupia.

Finavia on lentoasemayhtiö, jonka tavoitteena on tehdä matkustamisesta sujuvaa ja mutkatonta. Mahdollistamme hyvät lentoyhteydet maailmalle koko maan kattavan lentoasemaverkostomme kautta.