Avaus panostaa tietoturvaan ja tietosuojaan

Avaus Marketing Innovations on yksi ensimmäisistä markkinointiyrityksiä, joka on saavuttanut tietoturvallisuuden ISO-sertifikaatin. Avauksen yksi tärkeimmistä strategisista tavoitteista tulevaisuudessa on tulla tietoturvakysymysten edelläkävijäksi markkinoinnin alalla Pohjoismaissa.

Avauksen johtavan partnerin, Tom Nickelsin mukaan sekä asiakkaat että viranomaissääntely vaativat tiukempia tietoturva- ja -suojatoimenpiteitä. "Digitaaliset kanavat ovat nyt asiakassuhteiden perusta, joka rakentuu dataan. Avaus haluaa olla eturintamassa auttamassa yrityksiä kehittämään tietoturvaan perustuvaa luottamusta asiakkaissa”.

"Sertifikaatti auttaa meitä antamaan nopeita ja täsmällisiä vastauksia asiakkaiden kysymyksiin tietoturvallisuudesta ja sen standardeista", sanoo Avauksen tietoturvapäällikkö Ben Ottoman.

“Yritysten kiinnostus datan turvallisuuuteen ja tietosuojaan on pitkään ollut vahvassa kasvussa”, sanoo operatiivinen johtaja Tuomo Räsänen. Tuleva EU:n tietosuojasäädäntö ja viimeaikaiset uutiset tietomurroista ovat siirtäneet tietoturva- ja tietosuoja-asiat korkealle myös markkinointijohdon agendalle", Räsänen sanoo.

Räsäsen mukaan Avaus on tehnyt merkittäviä investointeja tietoturvajärjestelmiin. Tämän sertifikaatin saavuttaminen on edelleen harvinaista markkinointitoimistojen keskuudessa, ja Avaus on yksi ensimmäisistä sen saavuttaneista Pohjoismaissa.

ISO 27001:2013 on kansainvälinen tietoturvallisuuden sertifikaatti. Sertifikaatti on systemaattinen tapa suojata yrityksen arkaluontoista tietoa. Sertifiointi edellyttää että ihmisten työskentely datan kanssa, dataan liittyvät prosessit ja tietojärjestelmien riskienhallinta ovat tarkkaan määriteltyjä ja valvottuja. Menetelmällä voidaan arvioida riskejä ja toteuttaa tietoturvaan liittyviä välttämättömiä ehkäiseviä toimia.

Lisätiedot:

Ben Ottoman, Information Security Manager

ben.ottoman@avaus.fi

Tuomo Räsänen, COO

tuomo.rasanen@avaus.fi

• tietosuoja
  • tietoturva
  • markkinointiteknologia

Avaus Marketing Innovations on digitaalisen markkinoinnin ja markkinoititeknologian pohjoismainen erikoisasiantuntija. Avaus auttaa asiakkaitaan parantamaan tulostaan yhdistämällä sisältöjä, analytiikkaa, teknologiaa, digitaalista mediaa ja kasvuhakkerointia. Tärkeimmät teknologiakumppanit ovat Adobe, Salesforce ja Marketo. Avauksella on 150 työntekijää Ruotsissa, Suomessa ja Puolassa.