Lars Busekist on nimitetty luovaksi johtajaksi Avaus Marketing Innovationsiin Helsingissä. Hän tulee kehittämään yrityksen luovaa palveluntarjontaa vastaavan luovan johtajan Jari Ullakon kanssa. Busekistilla on takanaan pitkä, kansainvälinen ja palkittu ura, joka ulottuu useille eri mantereille.

Busekistin tulo liittyy Avauksen panostukseen luovaan palveluntarjontaan. ”Minulle on erityisen mieluinen haaste toteuttaa luovaa viestintää, data- ja teknologiaintensiivisessä ympäristössä”, Busekist kertoo ja huomauttaa, että vain muutamat pohjoismaiset toimistot taitavat nämä luovan tekemisen sekä teknologian samanaikaisesti. ”Avaus erottuu joukosta selkeästi edukseen”, hän sanoo.

Busekist on aiemmin työskennellyt luovana johtajana Grey-konserniin kuuluvassa SEK:issä, vastaavana luovana johtajana JWT:llä Kairossa ja AD:nä R/GA-yhtiössä Los Angelesissa. Hän on johtanut myös omaa Rethink-yhtiötään, jolla on toimipaikat Kööpenhaminassa ja Vancouverissa. Busekist on lisäksi toiminut osa-aikaisena apulaisprofessorina tanskalaisessa media-alan oppilaitoksessa, jossa hän opetti integroitua markkinointiviestintää sekä modernia markkinointiviestintää.

Busekist tekee nyt töitä tiiviissä yhteistyössä entisen kollegansa, Avauksen vastaavan luovan johtajan Jari Ullakon, kanssa. ”Lars on aina ollut erittäin hyvä kiteyttämään monimutkaisia asioita. Samalla hän on myös erinomainen johtaja, joka osaa innoittaa tiimiään yltämään parhaisiin suorituksiinsa”, Ullakko sanoo.

Busekistilla on myös elokuvataiteen korkeakoulututkinto Los Angelesista, jossa hän on aiemmin opiskellut. Hän on myös perustanut elokuvayhtiön tanskalaisen elokuvaohjaajan Lars Von Trierin, kanssa. Busekist on erittäin kiinnostunut käyttäytymistieteistä ja psykologiasta sekä siitä, mikä saa ihmiset tekemään erilaisia valintoja.

Lisätiedot: Jari Ullakko, jari.ullakko@avaus.fi

Avaus Marketing Innovations on Pohjoismaiden johtava digitaalinen markkinointi- ja teknologiayhtiö. Avauksen ketterät markkinointitiimit tarjoavat asiakkailleen markkinointiratkaisuja, joissa analytiikka ja teknologia yhdistyvät kokemussuunnitteluun ja kasvuhakkerointiin. Yhtiö luo markkinointiympäristöjä ja vauhdittaa käynnissä olevia markkinointiohjelmia. Yhtiöllä on 150 työntekijää Suomessa, Ruotsissa ja Puolassa. Yhtiö aloitti hiljattain toiminnan myös Saksassa.