Klarna

Arheilu, tuo arkipukeutumisen uusi musta

Blogikirjoitus   •   Elo 27, 2015 13:51 EEST

Kuten vuoden 2015 tammi–kesäkuun tilastomme osoittivat, kasvoivat verkon urheilu- ja ulkoilukategorian ostokset viisi prosenttiyksikköä verrattuna vuoden 2014 vastaavaan ajanjaksoon.

Ovatko kuntoilijat löytäneet verkko-ostamisen? Vai onko alkuvuosi merkki siitä, että terveet elämäntavat ovat lyöneet itsensä läpi?

Mutta: urheiluvaatteita ei suinkaan aina hankita urheilua varten. On syntynyt uusi vaatekäsite, jota voisi kutsua vaikkapa nimellä arheilu (engl. athleisure) - urheiluvaatteet, joissa ei ole tarkoitus urheilla, vaan hengailla ja käyttää arjessa.

Toisaalta tämä on looginen kehityskulku. Urheiluvaatteet ovat joustavia ja mukavia yllä. Ne ovat myös hyvännäköisiä. Verkko-ostamisen kannalta ne on helppo hankkia. Jos olet samalta valmistajalta ostanut jotain, voit jatkaa saman tuotteen tilaamista ilman sovittamista. Urheiluvaatteita ostetaan mukavuus ja funktionaalisuus edellä.

Työ- ja juhlavaatteiden ostaminen verkossa saattaa olla hankalampaa. Sekin toki on mahdollista, jos pitää mielessään tietyt perusasiat. Myös vaatteiden suunnittelu itselle internetissä tekee jo tuloaan.

Mitä vaatteita sinä ostat verkosta? Kommentoi alla, tai lähetä viestiä Twitterin kautta @KlarnaFI.

Casimir Ehrnrooth

maajohtaja, Klarna Oy