FREJA Transport & Logistics OY

Elokuvallinen kuljetus Espanjaan

Blogikirjoitus   •   Loka 31, 2016 11:08 EET

Kyseessä oli harvinainen erikoiskuljetus, joka räätälöitiin asiakkaan tarpeisiin. Maitse kuljetetut elokuvalavasteet lastattiin rekkaan Turussa syyskuun puolessa välissä, ja ne olivat perillä alle viikossa. Kuljetuksessa oli mukana sama kuljettaja koko matkan perille ja takaisin.

Lentorahtina kuljetettiin arvokkaampaa kamerakalustoa, joka nousi matkaan Helsingistä lokakuun alussa. Roger! Pictures otti itse lähetyksen vastaan Malagassa.

Kuvauspaikkana oli Almeríassa sijaitseva kuuluisa Tabernasin aavikko. Tabernasissa on kuvattu muun muassa Hyvät, pahat ja rumat, Huuliharppukostaja sekä Indiana Jones ja viimeinen ristiretki. Nyt sinne vietiin suomalaista elokuvaosaamista.

– Meidän piti saada Espanjaan elokuvakalustoa ja -lavasteita sekä maa- että lentorahtina. Lavasteita tehtiin Suomessa paljon valmiiksi. Aikataulu kuvauspaikalla oli tiukka. Kaikki sujui FREJAn kanssa helposti, yhteyshenkilöt pitivät aktiivisesti yhteyttä ja heidät sai aina tarvittaessa kiinni, kertoo tuottaja Teemu Virta Roger! Picturesilta.

– Tulevan elokuvan nimi on ”It Came from the Desert”. Se on Amigan 80-luvun tietokonepelin inspiroima motocrosstoimintaleffa, jossa on mukana jättimuurahaisia. Idea on siis tarpeeksi hullu, Virta hymyilee.

Englanninkielinen elokuva lähtee kansainväliseen levitykseen eri puolille maailmaa. Suomen ensi-ilta on näillä näkymin vuoden 2018 alussa.