Saleslion Suomi Oy

Hakukoneoptimointi , mitä se on?

Blogikirjoitus   •   Loka 17, 2010 17:15 EEST

Tiesitkö, että tuotetta tai palvelua verkosta haettaessa yli 60 % tekee lopullisen valintansa ensimmäisen kolmen luonnollisen hakutuloksen joukosta edes vilkaisematta muihin?

Internetin käyttäjät käyttävät hakukoneita kuten Googlea etsiessään internetistä tietoa jota he kulloinkin tarvitsevat. Haku tapahtuu kirjoittamalla hakukentään hakusanoja, kuten yksittäisiä sanoja tai lauseita, ja näiden sanojen perusteella hakukoneet hakevat indeksistään ne isivutot, joillahaettuja avainsanoja esiintyy. Hakukoneet tuottavat haun tuloksena hakukoneen tulossivun, jossa internet-sivustot esitetään siinä järjestyksessä, kun ne hakukoneenoman  algoritmin mukaan ovat sopivia käyttäjän kirjoittamille hakusanoille.

Sijoittuminen kärkikolmikkoon ei välttämättä kuitenkaan vaadi vippaskonsteja saati maksettua mainontaa. Hakukoneoptimointi voi nostaa yrityksesi verkon hakutulosten kärkeen parantamalla verkkosivusi sijoituksia hakukoneiden hakutulosten luettelossa tiettyjä määriteltyjä hakusanoja käyttäen. Hakukoneoptimointi varmistaa sijoittumisesi hakutulosten halutuimpiin.