Scandilån Finland

Kulutusluotto heti tilille

Blogikirjoitus   •   Syys 05, 2014 19:23 EEST

Kun päätät että tarpeessa on ilman vakuuksia haettava kulutusluotto heti tilille, on tarpeen etsiä parasta vaihtoehtoa. Monet tekijät vaikuttavat siihen minkälaista lainaa saat ja kuinka edullinen lopullinen laina tulee olemaan. Joihinkin näistä tekijöistä pystyt itse vaikuttamaan ja näin varmistamaan että haet edullista kulutusluottoa. Toiset tekijät taasen riippuvat paljon pankeista jotka myöntävät kulutusluotot. Tässä artikkelissa käymme läpi yleisimpiä asioita jotka sinun kannattaa tietää kun haussasi on kulutusluotto heti.

Suorita perusteellinen kulutusluotto vertailu heti

Ehkä kaikista tärkeintä lainaajan näkökulmasta on varmistaa että lainaa haetaan sopiva määrä ja että siitä tulee juuri sinulle sopivin ja paras mahdollinen. Tämän vuoksi kannattaa tutustua lainamarkkinoiden tuotteisiin ja katsoa mitä tarjouksia eri yrityksiltä löytyy. Ensimmäisen lainan hakeminen ei välttämättä ole paras mahdollinen ratkaisu sillä se voi koitua kalliiksi jos muilla pankeilla olisi ollut tarjolla parempaa ja halvempaa kulutusluottoa. Tämä sama tapa vertailla kulutusluotot pätee myös esimerkiksi auton ostossa - huolellisesti tehty taustatyö auttaa valitsemaan sen oikean vaihtoehdon. Kulutusluotto ei kuitenkaan ole tuotteeltaan auton kaltainen - autoa ostaessa voi usein kalliimmalla hinnalla saada laadultaan paremman tuotteen mutta kulutusluottoa etsiessä tuote on yksinkertaisesti rahaa joka on täysin samaa kaikilla toimijoilla. Siksi mahdollisimman edullisimman hinnan ja koron löytäminen on tärkeää ja hyödyllistä koska tuotteen laatu pysyy kuitenkin täysin samana. Hinta ja korot eivät ole kuitenkaan koko totuus, muut ehdot ja kulut vaikuttavat myös kokonaiskuvaan ja ovat hyvin relevantteja johon kannattaa kiinnittää huomiota kun suoritat kulusluotto vertailua.

Kun haluat kulutusluottoa heti tilille, huomaat että tuotteiden vertailu on helppoa kuin heinänteko. Kun tiedät eri tuotteiden erot ja mitä ne tarjoavat, toimivat ne hyvänä perustana etsiä kulutusluotto heti kun sitä tarvitset. On myös suositeltavaa hakea kulutusluottoa ilman vakuuksia muutamista eri pankeista jotta saat "perstuntuman" heidän toiminnastaan, asiakaspalvelun tasosta ja mahdollisesti kaipaamiasi lisätietoja itse lainasta. Todellinen vuosikorko ja ehdot löytyvät aina suoraan kulutusluottoa tarjoavien yritysten omilta sivuilta mutta ne ovat usein yhdellä summalla laskettuja ja suuntaa-antavia ja vasta täytetty lainahakemus antaa sinulle tarkat luvut haluamastasi kulutusluotosta kun saat vastauksen pankilta. Useat edulliselta vaikuttavat lainapaikat voivat myös tarjota tietyille asiakkaille kalliimpaa kulutusluottoa kuin mitä heidän sivuillaan mainostetaan. Tämä johtuu luottopisteytyksestä (luottotaso).

Kulutusluotot ja niiden luottotason määrittely

Kun täytät hakemuksen saada kulutusluotto ilman vakuuksia, he arvioivat maksukykyäsi sekä sitä kuinka riskialtis asiakas olet - toisin sanoen kuinka todennäköistä on että pystyt maksamaan lainan takaisin sovitulla aikavälillä. Tämä nk. Luottotason määrittely vaikuttaa vahvasti siihen minkälaisen tarjouksen saat pankiltasi. Lainan myöntäjät tekevät hakemuksestasi yhteenvedon jossa näkyvät nk. "scoring-pisteet" ja he myöntävät sinulle kulutusluottoa heti jos pisteesi ylittävät tarvitun rajan. Lopulliset korkosi määrittyvät pitkälti sen mukaan kuinka suuren riskin pankki uskoo ottavansa lainaamalla sinulle rahaa. Edullinen ja matala korko tarkoittavat pankille pientä riskiä, kun taas suurempi korko tarkoittaa yleensä sitä että pankki arvioi ottavansa asiakkaan kanssa hieman suuremman taloudellisen riskin. Pankki koittaa tietysti tavoitella voittoa jonka johdosta korko on määriteltävä yhtenäisesti kulutusluottoa hakevan ihmisen luottotason kanssa.

Tänä päivänä miltei kaikki luottotarkistukset ovat automaattisia ja nopeita prosesseja jolloin saat päätöksen usein heti kun olet tehnyt hakemuksen. Luottotarkistuksessa katsotaan yleensä mm. Luottotiedot, hakijan tulot, työllisyystilanne ja mahdolliset aikaisemmat maksuhäiriömerkinnät. Tämä automaattinen systeemi tekee useiden kulutusluotto tarjouksien hakemisesta monilta eri pankeilta helppoa ja sillä varmistat myös itsellesi parhaan mahdollisen lopputuloksen. Voit myös panostaa hakemiseen itse tekemällä hieman taustatyötä eri kulutusluotto tarjoavien yrityksien vertailussa jotta löydät parasta lainaa netistä - mutta koron ja päätöksen määräävät aina viimeiseksi luottotarkistuksen pisteet.