Saleslion Suomi Oy

Markkinointiviestintä internetissä

Blogikirjoitus   •   Marras 02, 2010 15:27 EET

Teesi 1: ÄLÄ TEE MITÄÄN, MIKÄ EI OLE SELKEÄSTI MITATTAVISSA

Markkinoinnin ROI eli tuottoprosentti on nykyään yksi keskeisimmistä perusteista  markkinointi investoinneista päätettäessä. Jotta tuloksia voitaisiin selkeästi seurata, on markkinointiviestintä oltava selkeästi ja reaaliaikaisesti mitattavaa.

Teesi 2: KAIKKI ON MAHDOLLISTA, MUTTA KAIKKI EI KANNATA

Internet markkinointi on monien mahdollisuuksien , mutta myös karikkojen maailma. Internet markkinointipäätöksiä tehdessäsi mieti , minne todella kannattaa panoksensa asettaa. Sijoitukset ja sisällöt ratkaisevat viime kädessä kisan kävijöistä eduksesi. Mutta testaaminen on avainsana kaikessa.

Teesi 3: OLE SIELLÄ, MISSÄ ASIAKKAASIKIN JO OVAT

Markkinointiviestinnän näkökulmasta läsnäoloa sosiaalisessa mediassa ei voida enää sivuuttaa olan kohautuksella. Se on selkeä osa yrityksesi internet markkinointiasi. Pohdi sosiaalisen median strategiaa laatiessasi tarkkaan, missä ja miten potentiaalinen asiakaskuntasi keskustelee ja missä he aikaansa viettävät.

Teesi 4: OTA TULOSVASTUU INTERNET MARKKINOINTIMIXISTÄSI

internet markkinoinnin tulisi olla harkittua ja pitkäjänteistä työtä yrityksesi ja sen edustamien palveluiden tai tuotteiden haluttavuuden lisäämiseksi. Internet markkinointikumppania valitessasi päätöksesi pitäisi perustua kumppanin kykyyn tuottaa mitattavia tuloksia, jotka raportoidaan sinulle selkeästi.

Teesi 5: KESKITTÄMINEN KANNATTAVASTI – MYÖS INTERNET MARKKINOINNISSA

Yrityksen markkinointiviestintä tulee olla yrityksen liiketoimintatavoitteista käsin johdettua, systemaattisesti toteutettua, seurattavaa  ja pitkäjänteistä toimintaa. Hajauttamalla internet markkinointi toisistaan erillisten kumppanien toteutettavaksi voi vaarantaa yrityksen viestien yhdenmukaisuuden.

Lue lisää Markkinointiviestintä internetissä