Saleslion Suomi Oy

Vierailijan käyttökokemuksen optimointi, täysin unohdettu Suomessa.

Blogikirjoitus   •   Syys 09, 2010 06:41 EEST

Verkkosivuja ei pitäisi koskaan tehdä vain klikattaviksi. Vaikka yrityksesi verkkosivut sijoittuisivatkin hakutulosten kärkikastiin, valuvat hakukoneoptimointiin tekemäsi investoinnit hukkaan, jos et onnistu jättämään vieraillesi käynnistä pysyvää muistijälkeä.  Hyvät verkkosivut tarjoavat käyttäjilleen tietoa, elämyksiä ja inspiraatiota. Se ei kuitenkaan tarkoita vain koreita värejä ja raskaita animaatioita, vaan yksinkertaisesti mahdollisuuksia oppia, innostua ja aktivoitua.

Vierailijan käyttäjäkokemuksen optimointi (VEO) on prosessi, jonka avulla pyritään saamaan mahdollisimman moni sivustosi vierailija jättämään yhteystietonsa, tai muuten aktivoitumaan toivotulla tavalla. Ammattimaisesti optimoidut verkkosivut aktivoivat vieraitasi, joka taas aktivoi myyntiäsi. Käyttäjäkokemuksen optimointi tähtää potentiaalisten asiakaskontaktiesi lisääntymiseen. Vierailijan käyttäjäkokemuksen optimointi kirkastaa myös yrityskuvaasi. Yrityksesi näyttää vierailijoille juuri sellaiselta, kuin haluatkin. Vierailijan käyttökokemuksen optimointi on osa  yritysten internet markkinointi strategiaa. Optimoitu käyttäjäkokemus muuttaa verkkosivusi pelkästä näyteikkunasta aktiiviseksi toimintaympäristöksi. Optimoitu käyttäjäkokemus kestää pidempään, pienentää poistumisia sekä parantaa käyttäjätyytyväisyyttä.