Saleslion Suomi Oy

Yrityksen markkinointi verkossa

Blogikirjoitus   •   Loka 17, 2010 18:22 EEST

Kaupat  ja asiakakontaktit syntyvät nyt sivuston käyttäjäkokemuksen kautta – Yrityksen markkinointi verkossa ei ole enää pelkkiä Google mainoksia. Digitaalisen ajan markkinoijat törmäävät yhä useammin samaan ongelmaan. Sosiaalisen median tultua perinteisen median rinnalle myös viestinnän määrä on räjähtänyt käsiin. Uusia kanavia syntyy jatkuvasti lisää, toisten unohtuessa pian alkuinnostuksen jälkeen. Yrityksen markkinointi verkossa onkin sekalainen sillisalaatti perinteistä maksettua markkinointiviestintää ja kaksisuuntaista dialogia erilaisissa verkon yhteisöpalveluissa. Se, missä yrityksen markkinointi haluaa viestinsä läpi saada, ei ole pääasia. Olennaista on ymmärtää, millä tavalla verkossa markkinoidaan. Jos perinteinen media on valmiiden mielikuvien syöttämistä kädestä suuhun, on internetmarkkinointi kuluttajaa osallistavaa, toimintaan ja dialogiin kannustavaa. Vierailijan käyttökokemuksen optimointi (VEO visitorer Experience Optimization) on prosessi, jonka avulla koitetaan saada mahdollisimman moni sivustosi vierailija jättämään yhteystietonsa, tai muuten aktivoitumaan toivotulla tavalla.