BMW ja Fortum helpottavat messuvieraiden sähköautoilua Helsingissä

BMW ja Fortum helpottavat messuvieraiden sähköautoilua Helsingissä

Messukeskuksessa on avattu 24 uutta sähköautojen latauspistettä. Fortumin Charge & Drive -verkostoon kytketyt latauspisteet ovat Fortumin, BMW Suomen ja Messukeskuksen yhteistyöhanke.

Messukeskus Helsingissä on luonteva paikka sähköautojen lataamiseen, sillä vieraat viihtyvät usein messuilla muutaman tunnin. Keskeinen sijainti parantaa myös latausmahdollisuuksia voimakkaasti kehittyvässä Pasilassa.

BMW uskoo, että sähköautot ovat osa liikkumisen tulevaisuutta.

– Haluamme olla mukana rakentamassa kestävää tulevaisuutta, ja sähköautot ovat osa sitä. Sähköautoilua pitäisi helpottaa tarjoamalla latauspisteitä siellä, missä ihmiset liikkuvat. Siksi toimme yhdessä Fortumin kanssa helppokäyttöisiä latauspisteitä Pasilan Messukeskukseen, BMWi:n myynti- ja markkinointipäällikkö Timo Nikkari sanoo.

Fortumilla on jo Suomessa noin 600 latauspistettä. Messukeskuksen latauspisteet ovat ensimmäisiä BMW:n ja Fortumin yhteistyössä toteuttamia. Laitteiden toiminnasta vastaa Fortum. Ympärivuorokautinen palvelu kattaa muun muassa puhelimitse tuotettavan asiakaspalvelun suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi.

– Olemme erittäin tyytyväisiä, että pääsemme yhteistyön myötä tarjoamaan latauspalveluita keskeisellä paikalla ja moderneilla laitteilla. Sähköisen liikenteen edistämisen kannalta on tärkeää tuoda latausmahdollisuus sinne, missä sähköautoilijat liikkuvat, Charge & Drive Suomen maajohtaja Sami Saarilahti sanoo.

Myös Messukeskus iloitsee yhteistyöstä.

– Messukeskus haluaa tarjota sähköautoilijoille laadukasta palvelua ja vähentää Messukeskukseen suuntautuvan liikenteen ympäristövaikutuksia. Yhteistyöllämme voimme viedä eteenpäin meille tärkeitä ympäristötavoitteita, sanoo Messukeskuksen palvelu- ja tuotantojohtaja Mika Vakkilainen.

Uudet sähköautojen latauspisteet ovat Messukeskuksen pysäköintihallin ensimmäisessä kerroksessa, ja niissä voidaan ladata yhteensä 24 sähköautoa yhtä aikaa. Keskinopeiden tyypin 2 pisteiden enimmäisteho on 22 kW.

Sähköauton lataaminen latauspisteessä maksaa 0,30 euroa/kWh. Pysäköinnistä peritään normaali pysäköintiveloitus.

Oy BMW Suomi Ab, Jaana Palomäki, viestintä, puh. 040 592 2945, jaana.palomaki(at)bmw.fi, www.bmw.fi

Fortum Charge & Drive, Sami Saarilahti, puh. 040 757 2880

BMW Group on yksi maailman menestyneimmistä autojen ja moottoripyörien valmistajista, jonka brändejä ovat BMW, MINI ja Rolls-Royce ja joka tarjoaa myös rahoitus- ja liikkuvuuspalveluita. BMW Groupilla on 30 tuotantolaitosta 14 eri maassa, ja yhtiön myyntiverkosto kattaa yli 140 maata.

BMW Group myi kaikkiaan noin 2 463 500 autoa ja 164 000 moottoripyörää vuonna 2017. BMW Groupin liikevaihto tilivuonna 2017 oli 98,678 miljardia euroa ja voitto ennen veroja 10,655 miljardia euroa. Vuoden 2017 lopussa yhtiöllä oli yhteensä 129 932 työntekijää.

Google+: http://googleplus.bmwgroup.com

Fortum
Fortum on johtava puhtaan energian yhtiö, joka toimittaa asiakkailleen sähköä, lämpöä ja jäähdytystä sekä älykkäitä ratkaisuja resurssitehokkuuden parantamiseen. Haluamme edistää asiakkaidemme ja yhteiskunnan kanssa muutosta kohti puhtaampaa maailmaa. Palveluksessamme on noin 9 000 ammattilaista Pohjoismaissa, Baltian maissa, Venäjällä, Puolassa ja Intiassa. Vuonna 2017 liikevaihtomme oli 4,5 miljardia euroa ja 61 % sähköntuotannostamme oli CO2-päästötöntä. Fortumin osake noteerataan Nasdaq Helsingissä.
www.fortum.fi

www.bmwgroup.com