Bosch tuo markkinoille mestariteoksen juhlavuotensa kunniaksi

Bosch viettää tänä vuonna 125-vuotisjuhlavuottaan ja lanseeraa sen kunniaksi MeisterStück-astianpesukoneen samannimisessä sarjassa. MeisterStück on laadukas astianpesukone, joka on optimoitu tarjoamaan kehittyneintä tekniikkaa parhaaseen kuluttajahintaan. Astianpesukonetta ei ole ylivarusteltu vaan tuotteessa on panostettu optimaalisiin käyttöominaisuuksiin. Uutuus puhuttelee näin myös suurta kuluttajaryhmää ja on samalla erittäin energiatehokas.

Bosch haluaa tarjota MeisterStück-konseptillaan kuluttajalle järkevän hintaisia tuotteita, joissa yhdistyvät korkea laatu sekä hyvät käyttöominaisuudet. Sarjan kodinkoneet tarjoavat vastinetta rahoille mitä parhaimmalla tavalla.

– MeisterStück-käsite juontaa juurensa mestari- ja kisällijärjestelmästä. Oppipojan valmistettua mestarin hyväksymän tuotteen, mahdollisti se hänelle siirtymisen kisällistä ammattilaiseksi. Tätä tuotetta kutsuttiin mestariteokseksi, eli saksaksi MeisterStück. Näiden periaatteiden mukaisesti ajattelimme haastaessamme insinöörimme Saksassa kehittämään optimaalisen astianpesukoneen, BSH Kodinkoneiden laatupäällikkö Marjo Kukkonen kertoo.

Vain 6,5 litraa vettä pesukertaa kohden

MeisterStück-astianpesukoneella on useita sekä pesutuloksen että ympäristön kannalta näppäriä ominaisuuksia. Uuden astianpesukoneen tuotekehityksessä on otettu huomioon monia eri näkökulmia; kuten pesutulos, luonnonvarojen käyttö, koneen täyttäminen, kapasiteetti - eikä vähiten hinta.

Uutuusastianpesukoneen energiatehokkuusluokka on A++, ja edistyneen vedensuodatus- sekä kierrätysjärjestelmän ansiosta yhteen pesukertaan kuluu ainoastaan 6,5 litraa vettä ohjelmassa Eco 50 °C. Astianpesukone säästää muun muassa osan viimeisimmästä huuhteluvedestä seuraavan pesukerran esipesua varten. Heikentämättä lainkaan pesutulosta tämän ominaisuuden ansiosta vedenkulutus vähenee huomattavasti. Tästä hyötyy sekä luonto että käyttäjän lompakko.

Nopeaa VarioSpeed-pesuohjelmaa voi käyttää kiireellisissä tilanteissa kun puhtaita astioita tarvitaan nopeasti. TurboSpeed-ohjelma pesee astiat 60 asteessa vain 20 minuutissa, ja siten se on optimaalinen esimerkiksi suurien buffetillallisten yhteydessä. Lyhyestä pesuajasta huolimatta lopputulos on sama kuin tavallisten pesuohjelmien jäljiltä. MeisterStück on optimoitu monella muullakin tavalla. Esimerkiksi VarioFlexPlus-korijärjestelmän ansiosta myös herkät ja vaikeasti sijoiteltavat astiat löytävät paikkansa astianpesukoneesta.

MeisterStück-astianpesukone on saatavilla valkoisena sekä teräksisenä ja se on kaupoissa nyt. MeisterStück-sarja tule täydentymään vuoden mittaan muillakin optimaalisesti varustetuilla kodinkoneilla.

Bosch-kodinkoneet ovat olleet innovatiivisen tekniikan, kestävän laadun ja luotettavuuden tae jo yli 75 vuoden ajan. Yhtiön perustajan, Robert Boschin, visio ”technology for life” on edelleen ajankohtainen, sillä Bosch-kodinkoneet tukevat kestävää kehitystä ja ihmisten arjen

helpottamista. Myös kodinkoneiden muotoilu perustuu kestävään ajatteluun. Bosch-kodinkoneet on tänä päivänä yksi johtavista kodinkonemerkeistä Euroopassa. Kylmälaitteita, astian- ja pyykinpesukoneita, liesiä ja pienlaitteita myydään ympäri maailman. Boschin ydinarvoihin kuuluu ihmisten ja luonnon arvostaminen, ja se heijastuu yrityksen energiatehokkaisiin, luonnonvaroja säästäviin ja kierrätystä tukeviin prosesseihin. Bosch valmistaa luotettavia, kulutusta kestäviä tuotteita, jotka helpottavat käyttäjänsä elämää.