Bridgestone esitteli premium-luokan Turanza T005 -renkaan

Maailman suurin rengas- ja kumiyhtiö[1] Bridgestone on esitellyt premium-luokan Turanza T005 –kesärenkaan, joka on nyt saatavana Suomen markkinoilla.

Euroopassa kehitetty ja valmistettu Bridgestone Turanza T005 tarjoaa erinomaisen märkäpidon ja polttoainetaloudellisuuden yhdistettynä hyvään kilometritulokseen. Uutuus takaa ajoneuvon hallittavuuden päivittäisissä ajohaasteissa ja etenkin sadekelillä.

Bridgestone Turanza T005 tulee Euroopan jälkimarkkinoille laajalla kokovalikoimalla tammikuussa 2018, ja se korvaa nykyisen T001 EVOn. Turanza T005:n kokovalikoima kattaa lähes koko touring-renkaiden kysynnän vuoteen 2019 mennessä, jolloin tarjolla on yli 140 kokoa 14–21 tuuman vanteisiin. Samalla Bridgestonen rengastarjonta selkeytyy siten, että Turanza T005 ja DriveGuard kattavat koko touring-rengassegmentin.

Moni arvostettu autobrändi on valinnut Bridgestone Turanza T005:n ensiasennusrenkaaksi, joten renkaan voi nähdä tiellä jo lähikuukausina.

Jakob Rønsholt, Managing Director, Products and Solutions Strategy, Bridgestone EMEA luonnehtii uutuutta seuraavasti: ”Uusi premium-luokan Turanza T005 -kesärengas on Bridgestonen tärkeimpiä tuotteita, sillä se sijoittuu erittäin suosittuun rengassegmenttiin. Sen kehityksessä ei otettu riskejä: analysoimme kuluttajien tarpeet erittäin tarkasti ja kehitimme renkaan, joka vastaa näihin odotuksiin. Bridgestone Turanza T005 -renkaalla kuljettaja pysyy tilanteen herrana, etenkin märällä kelillä.

Ohjakset tiukasti käsissä myös sadekelillä

Bridgestonelle kuluttaja on kuningas, ja myös Bridgestone Turanza T005 on kehitetty ehdottoman käyttäjälähtöisesti. Bridgestone haastatteli kehitysprosessin aikana tuhansia premium-renkaiden ostajia eri puolilla Eurooppaa. Haastatteluilla kartoitettiin renkaisiin liittyviä tarpeita ja odotuksia sekä päivittäisiä ajohaasteita.

Tulokset olivat yksiselitteiset: premium-renkailla ajavat kuluttajat haluavat renkaalta turvallisuutta tinkimättä kuitenkaan ajamisen ilosta. He haluavat renkaan, joka antaa heille täyden hallinnan tunteen päivittäisessä ajossa ja etenkin sadepäivinä. Myös hyvä polttoainetalous ja kilometritulos ovat listalla korkealla.

Premium-luokan Bridgestone Turanza T005 vastaa kaikkiin näihin odotuksiin. Bridgestone Turanza T005 pitää autoilijan tilanteen herrana myös sateisina päivinä.

Turanza T005: TÜV SÜD vahvistaa erittäin hyvät märkäominaisuudet

Turanza T005 tarjoaa autoilijoille EU-rengasmerkintöjen mukaisen parhaan A-luokan märkäpito-ominaisuudet ja erittäin hyvän B-luokan vierintävastuksen. Osassa kokovalikoimaa sekä märkäpito että vierintävastus ovat A-luokkaa.

Luokkansa parhaiden märän kelin sivuttaispito- ja jarrutusominaisuuksien takeena ovat TÜV SÜD -testit ja -sertifikaatti. Laitos on yksi Euroopan arvostetuimmista riippumattomista ajoneuvojen testaajista[2].

Suorituskyvyn taustalla on Bridgestonen tuotekehittäjien kokoama premium-luokan yhdistelmä märälle kelille optimoituja materiaaleja ja pintakuvioita. Kuviopalojen tiheä lamellointi ja pintakuvion keskiosan urajakauma poistavat tehokkaasti vettä renkaan alta. Bridgestonen omasta NanoPro-Tech™-polymeeristä on sekoitettu uutta sekoitusteknologiaa hyödyntäen runsaasti silicaa sisältävä kumiseos, jolla saadaan maksimaalinen kulumiskestävyys, märkäpito ja polttoainetaloudellisuus.

Bridgestonen omat testit vahvistavat Turanza T005:n kokonaisuutena vahvan suorituskyvyn verrattuna nykyiseen Turanza T001 EVO[3] -mallistoon: noin 10 % parempi kulumiskestävyys jopa ylittää autoilijoiden odotukset[4], ja merkittävästi paremmat märän kelin kaarreominaisuudet, märän ja kuivan kelin jarrutusominaisuudet sekä vierintävastus.

[1] Vuoden 2016 rengasmyynnin perusteella. Lähde: Tire Business 2017 – Global Tire Company Rankings.

[2] Verrattuna neljään saman segmentin pääkilpailijaan: Michelin Primacy 3, Continental Premium Contact 5, Good Year Efficient Grip Performance, Pirelli Cinturato P7. Testin suoritti TÜV SÜD heinä–syyskuussa 2017 ATP Papenburgin testiradalla Bridgestonen toimeksiannosta. Testattu rengaskoko oli 205/55 R16 91V. TÜV SÜD hankki renkaat itse Euroopan markkinoilta. Testiauto: VW Golf 7. Raportti nro [713112819].

[3] Perusteena Bridgestonen omat testit verrattuna edeltäjämalliin.

[4] Perusteena Bridgestonen omat markkinatutkimukset.

• Autot ja liikenne

Bridgestone EMEA (Eurooppa, Lähi-itä, Afrikka)

Bridgestone EMEA, jonka päätoimipiste on Belgiassa, on Tokiossa pääkonttoriaan pitävän Bridgestone Corporationin kokonaan omistama tytäryhtiö. Bridgestone Corporation on maailman suurin rengas- ja kumiyhtiö. Bridgestone EMEAlla on yli 18 200 työntekijää yli 60 maassa. Yrityksellä on alueella 14 rengastehdasta ja muuta renkaisiin liittyvää tuotantolaitosta, iso tutkimus ja kehityskeskus sekä testiratoja. Bridgestone EMEAn premium-renkaita myydään Euroopassa, Lähi-idässä, Afrikassa ja muualla maailmassa.

Lisätietoa Bridgestonen Euroopan-toiminnoista osoitteissa www.bridgestone.eu ja www.bridgestonenewsroom.eu sekä Facebookissa, Twitterissä, Instagramissa ja YouTubessa.

Bridgestone Europe NV/SA, Suomen sivuliike vastaa Bridgestone-, Firestone-, Dayton- ja Seiberling-merkkisten renkaiden myynnistä ja markkinoinnista Suomessa. Sivuliikkeen toimitilat sijaitsevat Helsingissä. www.bridgestone.fi

Auli Kähkönen

Lehdistön yhteyshenkilö Markkinointi- ja viestintäpäällikkö Viestintä, kuluttajatuotteiden markkinointi 0207 936 230