Bridgestone Pariisin autonäyttelyssä 2018

Paviljonki 1 – osasto B 222

Lehdistöpäivät: 2.–3. lokakuuta. Yleisöpäivät: 4.–14. lokakuuta.

Lehdistötilaisuus Bridgestonen osastolla 2. lokakuuta kello 14.30.

Bridgestone, maailman suurin renkaiden ja kumituotteiden valmistaja, [1]kehittää ratkaisuja käytännön ongelmiin, joita ihmiset tien päällä kohtaavat.

Bridgestone hyödyntää rengasteollisuusosaamistaan ja T&K-vahvuuttaan, syvällistä ymmärrystään kuljettajien tarpeista sekä makrotaloudellisten ja yhteiskunnallisten trendien tuomia mahdollisuuksia kehittäessään uusia uraauurtavia tuotteita, teknologioita ja digitaalisia ratkaisuja, jotka vastaavat kuluttajien tarpeisiin ja muovaavat osaltaan liikkuvuuden tulevaisuutta.

Bridgestone esittelee ensimmäistä kertaa kaksi uutta liikkuvuusratkaisuaan Pariisin autonäyttelyssä. Ratkaisut tarjoavat kaikille kuljettajille mielenrauhaa ja mukavuutta, ja niiden yksityiskohdat esitellään Bridgestonen lehdistötilaisuudessa.

Ympäristöä ajatellen

Yksi Bridgestonen tuotekehityksen lähtökohdista on ympäristömyötäisyys. Se näkyy yhtiön yritysvastuustrategiassa Our Way to Serve sekä pitkäaikaisessa CO2-päästöjen vähennystavoitteessa. Bridgestone kehittää tuotteita, jotka pienentävät paitsi polttoaineen kulutusta ja siten hiilidioksidipäästöjä, myös tuotannon ja elinkaaren aikaisia kokonaisvaikutuksia ympäristöön. Esimerkkejä Bridgestonen osastolla esiteltävistä tuotteista:

• HSR – High Strength Rubber – Maailman ensimmäinen polymeeri, joka sitoo kumin ja hartsit molekyylitasolla. Tuloksena on synteettinen kumi, joka on taipuisa mutta jolla on 2,5 kertaa luonnonkumia parempi lujuus ja hankauskulumisen kesto. Näin pystymme käyttämään resursseja tehokkaammin ja vastuullisemmin.
  • Air-Free Concept -polkupyöränrengas – Ilmattomassa renkaassa on ainutlaatuinen pinnarakenne, eli pyörää ei tarvitse pumpata eikä renkaan puhkeamisesta ole vaaraa. Rengas kestää siis pitkään ja on kokonaan kierrätyskelpoinen.
  • Ecopia ologic ‑renkaat – Palkittu [2] teknologia yhdistää ison halkaisijan ja kapean kulutuspinnan. Tuloksena on parantunut aerodynamiikka ja vierintävastus, ja siten parempi polttoainetalous ja pienemmät hiilipäästöt.

Bridgestonen premiumrenkaat

Bridgestonen osastolla Pariisin autonäyttelyssä ovat tietysti esillä myös yhtiön lippulaivatuotteet:

• Bridgestone Turanza T005 – Touring-kesärengas, joka tunnetaan erinomaisesta suorituskyvystä märällä, erittäin hyvästä polttoainetaloudesta ja korkeasta kilometrituloksesta. Esillä on myös Maserati Levante, johon on asennettu Turanza T005 ‑renkaat.
  • Bridgestone Weather Control A005 – Äskettäin lanseerattu, ympärivuotiseen käyttöön tarkoitettu touring-rengas yhdistää luokkansa parhaan märkäpidon hyvään suorituskykyyn lumessa ja lyömättömään kulumiskestävyyteen. Se tarjoaa erinomaisen hallinnan tunteen ja mukavuutta ympäri vuoden Keski-Euroopan olosuhteisiin.
  • Bridgestone Blizzak LM001 evo – Bridgestonen touring-talvirengas, joka tarjoaa erinomaista hallittavuutta kaikissa Keski-Euroopan talviolosuhteissa.

Bridgestonen päätuotelinjoihin tulee pian lisäominaisuus, joka antaa kuljettajille lisää mielenrauhaa. Asiasta kerrotaan lisää Pariisin autonäyttelyssä!

Kilpailukyinen Firestone-valikoima

Bridgestonen tavoin myös Firestone kerää osakseen huomiota esittelemällä näyttelyssä valikoidun joukon lippulaivatuotteitaan.

• Firestone-kesärengas – Roadhawk-renkaalla on A-luokan EU-rengasmerkintä, ja se on luokkansa paras märkäpidossa ja jarrutuksessa kuivalla. Lisäksi rengas tarjoaa pitkän käyttöiän ja korkean suorituskyvyn.
  • Firestone-rengas ympärivuotiseen käyttöön – Sää ei pääse koskaan yllättämään Multiseason-renkaiden käyttäjiä: rengas on kehitetty tarjoamaan erinomaiset ominaisuudet kaikkina vuodenaikoina ja kaikissa Keski-Euroopan olosuhteissa. Ratkaisu, joka säästää aikaa ja rahaa.
  • Firestone-talvirengas Keski-Euroopan talveen – Winterhawk 3:n suunnittelussa on painotettu erityisesti talviajo-ominaisuuksia: tasapainoa, ajotuntumaa ja joka tilanteessa erittäin luotettavaa käsiteltävyyttä.

[1] Vuoden 2016 rengasmyynnin perusteella. Lähde: Tire Business 2017 – Global Tire Company Rankings.

[2] Bridgestonen ologic-teknologia äänestettiin vuoden rengasteknologiaksi Tire Technology International Awards for Innovation and Excellence 2014 ‑kilpailussa.

• Autot ja liikenne

• henkilöauton renkaat
  • roadhawk
  • firestone
  • turanza t005
  • turanza
  • ologic
  • ecopia
  • air-free concept tyre
  • high strength rubber
  • pariisin autonäyttely
  • bridgestone

Bridgestone Euroopassa, Lähi-idässä ja Afrikassa

Bridgestone Europe NV/SA, jonka päätoimipiste on Belgiassa, on Tokiossa pääkonttoriaan pitävän ja maailman suurimman rengas- ja kumiyhtiön Bridgestone Corporationin kokonaan omistama tytäryhtiö. Sillä on toimintoja 38 Euroopan, Lähi-Idän ja Afrikan maassa, joissa sillä on yhteensä yli 18 300 työntekijää.  Yrityksellä on alueella 15 rengastehdasta ja muuta renkaisiin liittyvää tuotantolaitosta, iso tutkimus- ja tuotekehityskeskus sekä testiratoja.  Euroopassa, Lähi-idässä ja Afrikassa valmistettuja Bridgestonen premium-renkaita myydään ympäri maailman.

Lisätietoa Bridgestonen Euroopan, Lähi-Idän ja Afrikan toiminnoista osoitteissa www.bridgestone.eu ja www.bridgestonenewsroom.eu sekä Facebookissa, Twitterissä, Instagramissa,  YouTubessa ja LinkedIn:ssa.

Bridgestone Europe NV/SA, Suomen sivuliike vastaa Bridgestone-, Firestone-, Dayton- ja Seiberling-merkkisten renkaiden myynnistä ja markkinoinnista Suomessa. Sivuliikkeen toimitilat sijaitsevat Helsingissä. www.bridgestone.fi

Auli Kähkönen

Lehdistön yhteyshenkilö Markkinointi- ja viestintäpäällikkö Viestintä, kuluttajatuotteiden markkinointi 0207 936 230