BT-tutkimus: IPv6:n suosio kasvaa kaikkialla maailmassa

Lehdistötiedote  •  2012-06-13 13:48 EEST

IPv6:n suosio kasvaa kovaa vauhtia, mikä käy ilmi BT:n globaaleilla organisaatioilla tekemästä tutkimuksesta. Vuoden 2012 BT Diamond IP IPv6 Industry Survey* – tutkimus osoittaa, että 13 prosenttia organisaatioista on ottanut IPv6:n käyttöön jo kaikissa verkoissaan tai osassa verkkojaan, mikä kuvastaa huomattavaa kasvua verrattuna vuoden 2011 vastaavaan lukuun, joka oli vain viisi prosenttia. Lisäksi 44 prosenttia vastaajista aikoo ottaa IPv6:n käyttöön kahden vuoden sisällä yhtäältä internetin jatkuvan kasvun ja toisaalta IPv4-osoitteiden nopean loppumisen myötä.

IPv6:n edut ovat kiistattomia 57 prosentille vastaajista, jotka ovat edenneet jo pitkälle uuden tekniikan käyttöönoton suunnittelussa, mutta 22 prosenttia vastaajista kokee yhä tarvitsevansa entistä vakuuttavampia todisteita uuden järjestelmän kannattavuudesta. Ongelmana ovat myös käsitykset tarvittavan infrastruktuurin monimutkaisuudesta, vaikka lähes 60 prosenttia vastaajista kokee, että IPv6-tekniikka on nykyisellään jo riittävän kehittynyttä käyttöönotettavaksi.

– Olemme seuranneet IPv6:n kehitystä viimeisten seitsemän vuoden ajan, ja tämän vuoden tulokset osoittavat huimaa edistystä uuden standardin käyttöönotossa. Tutkimus osoittaa myös, että suurin osa globaaleista organisaatioista näkee IPv6:n tuovan etuja toiminnalleen. Siirtyminen IPv6:n käyttöön on parhaillaan käynnissä, ja BT:llä on erinomaiset valmiudet tukea asiakkaitaan IPv6:n käyttöönotossa Diamond IP -tuotteiden ja -palvelujen ansiosta, toteaa Tim Rooney, BT Global Servicesin BT Diamond IP Product Management Director.

2012 BT Diamond IP IPv6 Industry Survey -tutkimuksen tulokset ovat ladattavissa osoitteessa http://ipv6.bt.com.

Lisätietoja tutkimuksesta ja BT Diamond IP -ratkaisuista on alla olevassa englanninkielisessä lehdistötiedotteessa

*) BT:n verkkopohjainen tutkimus tehtiin 23.4.–15.5.2012. Tutkimukseen osallistui 876 IT- ja operatiivista asiantuntijaa kaikkialta maailmasta ja useilta eri toimialoilta. Kaikki tutkimusvastaukset siirrettiin automaattisesti tutkimustyökaluun. Lue lisää tutkimuksesta osoitteesta http://btdiamondip.com/.

Lisätietoja:
BT@bitepr.se

GLOBAL USE OF IPv6 ACCELERATES

Fifty-seven per cent of global organisations deploying IPv6, states BT survey

The use of IPv6 – the internet’s new addressing system – is gathering pace, according to a survey of global organisations conducted by BT. The 2012 BT Diamond IP IPv6 Industry Survey, which collected responses from IT and operations professionals across the world, found that 13 per cent of organisations have already rolled out IPv6 across all or part of their networks — up sharply from just five per cent in 2011.

A further 44 per cent of respondents plan to roll out IPv6 within two years, given the twin developments of an ever expanding internet and a rapid depletion in IPv4 addresses — the internet’s older addressing system. Overall, 55 per cent of respondents agreed that ‘IPv6 is required for deployment across my entire network’, showing that most organisations will not be satisfied with having IPv6 on just a portion of their estate, but will look to adopt it more broadly in order to realise the full benefits.

While the benefits of IPv6 are now sufficiently obvious for 57 per cent of respondents to be well advanced in their roll-out or planning, 22 per cent still believe that a stronger business case needs to be created to demonstrate sufficient return on investment. Another barrier is the perception of complexity in terms of the infrastructure needed, although nearly 60 per cent of respondents agreed that IPv6 technology is now sufficiently mature to move ahead.

Diamond IP is part of the BT Connect portfolio, BT’s portfolio of intelligent network services. BT has redefined the concept of intelligent network solutions. BT Connect establishes intelligence as a new dimension for the definition of network performance alongside speed, availability, scope, security and resilience and has also introduced other important innovations improving network performance.

Tim Rooney, BT Diamond IP product management director, BT Global Services, said: “We have been surveying IPv6 deployment over the last seven years now. This year’s results show a dramatic progression in the adoption of the new standard, with a majority of global organisations seeing it as a priority. The move to IPv6 is here, and BT is investing to support its own transition. We are also ideally placed to help our customers move to IPv6 with our Diamond IP products and services.”

The 2012 BT Diamond IP IPv6 Industry Survey results will be available to download on June 6, 2012 together with resources and advice on approaches, processes, security and network management for IPv6 from http://ipv6.bt.com.

ENDS

Notes to Editors
BT conducted a web-based survey from April 23 – May 15, 2012. The survey was completed by 876 IT or Operations professional from around the globe and spanning multiple industries. All survey responses were automatically tabulated into a survey tool. The survey is accessible on http://btdiamondip.com/

A video clip explaining IPv6 is accessible on BT Let's Talk

Information regarding BT’s own transition to IPv6 is accessible on http://ipv6.bt.com/.

BT is taking part in IPv6 Launch on June 6, 2012 by holding a call at 3pm UK time to discuss the results of the 2012 BT Diamond IP IPv6 Industry Survey as well as providing recommendations from experts on how to address key issues that are being faced in the move to IPv6. Register to join the call at http://ipv6.bt.com/.

About BT Diamond IP
BT Diamond IP is a leading provider of software and appliance products and services that help customers effectively manage their complex IP networks.  Our award-winning IPControl™ solutions help businesses more efficiently manage IPv4 and IPv6 address space across mid-to-very large enterprise and service provider networks.  IPControl is the most comprehensive IPAM solution available today, enabling customers to dramatically improve their IT operational efficiency and service levels by automating IP address management and DNS/DHCP server configuration across their networks.

Esittelyssä BT
BT on yksi maailman johtavista tietoliikennepalveluiden ja -ratkaisujen tuottajista. Se palvelee asiakkaita yli 170 maassa. Se keskittyy tuottamaan globaaleja verkkopohjaisia IT-palveluita, kuten paikallisia, valtakunnanlaajuisia ja kansainvälisiä tietoliikennepalveluita asiakkaidensa käyttöön kodeissa, työpaikoilla tai liikkeellä oltaessa, laajakaista- ja Internet-tuotteita sekä palveluita ja yhdistettyjä kiinteän ja mobiilin verkon tuotteita ja palveluita. BT koostuu lähinnä neljästä liiketoimintaryhmästä: BT Global Services, BT Retail, BT Wholesale ja Openreach.

31.3.2012 päättyneenä tilivuotena BT Groupin liikevaihto oli 18 897 miljoonaa puntaa. Liikevoitto ennen veroja oli 2 445 miljoonaa puntaa.

British Telecommunications plc (BT) on BT Group plc:n kokonaan omistama tytäryritys. Se vastaa käytännöllisesti katsoen kaikesta BT Groupin liiketoiminnasta ja sen varallisuudesta. BT Group plc noteerataan Lontoon ja New Yorkin pörsseissä. Lisätietoja on osoitteessa www.btplc.com.

Kommentit (0)