Canon EOS 6D Mark II, EF 24-105mm STM

Canon juhlistaa globaalisti jo 15. vuotta peräkkäin ykkössijaa järjestelmäkameroiden markkinoilla

Canon Inc. on ilmoittanut tänään, että yhtiön järjestelmäkamerat (peililliset ja peilittömät mallit yhteenlukien) ovat olleet maailmanlaajuisesti markkinoiden ykkösinä jo 15 vuoden ajan*. Canon on pitänyt ykkössijaa hallussaan vuodesta 2003 alkaen.

Canon kehittää itse järjestelmäkameroiden keskeiset komponentit, joilla varmistetaan tuotteiden kuvanlaatu, käytettävyys ja yhteensopivuus. Nämä pilarit ovat aina olleet EOS-järjestelmän ytimessä ja tuotekehityksellä pyritäänkin vastaamaan laajan käyttäjäryhmän haasteisiin. Canon palvelee sekä valokuvausharrastajia että ammattilaisia ja valikoimasta löytyy sopiva kameramalli kaikkien kuvaajien tarpeisiin. Lisäksi tarjolla on yhteensä 93 EF-sarjan objektiivia**.

Vuonna 2003 esiteltiin Canon EOS 300D, digitaalinen järjestelmäkamera. Kyseessä oli uraauurtava malli, jonka ominaisuudet ja kilpailukykyinen hinnoittelu mahdollistivat digitaalisen järjestelmäkameramarkkinan kasvun. Siitä lähtien Canon on esitellyt uutuuksia vuosittain, mukaan lukien ammattilaisten käyttöön suunnitellun EOS-1D-sarjan sekä aktiiviharrastajan EOS 5D -malliston, joka avasi kuvaajille videokuvauksen maailman. Yhtiö vahvistaa EOS-mallistoa tuomalla markkinoille jatkuvasti uusia kamerarunkoja, lisävarusteita ja objektiiveja, vuoden 2017 aikana Canon esitteli laajan malliston EOS-kameroita***, sekä peilillisiä että peilittömiä, jotka mahdollistivat rajapyykin saavuttamisen ja maailmanmarkkinoiden ykkössijan.

Canon jatkaa innovointia monipuolisten kuvantamistekniikoiden avulla, jotka perustuvat yhtiön vahvaan optiseen osaamiseen. Tavoitteena on luoda vahva EOS-järjestelmä, joka vastaa monipuolisesti käyttäjien tarpeisiin ja edistää osaltaan valokuvaan ja liikkuvaan kuvaan liittyvää kulttuuria. Lisäksi tulevaisuuden teknologiat mahdollistavat uusia ilmaisun keinoja, joista syntyy todellisen tuntuinen kuvakokemus sekä still- että videokuvaukseen.

*Perustuu Canonin tutkimukseen

**Mukana kaksi EF-telejatketta ja neljätoista EF Cinema EOS -objektiivia

*** Vuonna 2017 EMEA-alueella esiteltiin seuraavat uutuusmallit: EOS 77D, EOS 800D, EOS M6, EOS 200D, EOS 6D Mark II sekä EOS M100

Canon Oy kuuluu maailmanlaajuiseen Canon-ryhmään, joka tarjoaa tulostuksen-, dokumentin- sekä informaationhallinnan ratkaisuja yrityksille sekä kuvantamisen ratkaisuja kuluttajille ja ammattilaisille. Graafiselle teollisuudelle Canon toimittaa digitaalisen painamisen ratkaisuja.