Tuomarit arvioivat killpailutöitä (vuoden 2019 kilpailusta)

Canonin New Cosmos of Photography 2020 -valokuvauskilpailu on avoinna maailmanlaajuisesti sekä valokuvaajille että videokuvaajille – nyt jo 43. kerran

Canonin New Cosmos of Photography 2020 -valokuvauskilpailu on avoinna kansainvälisille osallistujille jo 43. kerran. Kilpailun tavoitteena on inspiroida ja tukea kuvaajia, jotka haluavat löytää uusia, luovia tapoja valokuvauksen ja videokuvauksen toteutukseen. Ilmoittautuminen on maksutonta ja kilpailu on kaikille avoin. Ilmoittautua voi osoitteessa https://global.canon/en/newcosmos/competition/index.html

Asiantuntijoita ympäri maailmaa on mukana tämän vuoden kilpailun tuomaristossa, muun muassa brittiläinen valokuvaaja Paul Graham, japanilainen taidekriitikko Noi Sawaragi ja japanilainen valokuvaaja Mikiya Takimoto. Kilpailun tuomaristo kokoontuu heinäkuussa valitsemaan seitsemän Excellence Award -palkinnon voittajaa ja neljätoista Honorable Mention -palkinnon voittajaa. Lokakuussa 2020 julkistetaan kokonaiskilpailun voittaja.

Vuodesta 1991 alkaen New Cosmos of Photography -kilpailuun on lähetetty kilpailutöitä yhteensä 31357 kpl sekä yksittäisiltä kuvaajilta että kuvaajaryhmiltä. Monet kilpailuun osallistujista ovat nousseet kansainväliseen menestykseen töidensä kautta. Kilpailua arvostetaan laajalti sekä sen monimuotoisuuden vuoksi että mahdollisena väylänä menestykseen kuvaajana.

Tämän vuoden kilpailun kokonaisvoittaja saa noin 8500 euron rahapalkinnon sekä Canonin valokuvauskaluston. Lisäksi kokonaiskilpailun voittajalla on oikeus järjestää valokuvanäyttely New Cosmos of Photography 2021 -kilpailun yhteydessä. Tänä vuonna lisäksi Excellence Award -palkintojen ja Honorable Mention -palkintojen voittajat saavat rahapalkinnon ja mahdollisuuden esitellä töitään tämän vuoden näyttelyn yhteydessä.

Kilpailun odotetaan jatkavan kasvuaan maailmanlaajuisesti ja se on avoinna osallistujille 20. toukokuuta 2020 asti. Palkittuihin kuvaajiin otetaan yhteyttä heinäkuun lopulla.

Lisätietoja tämän vuoden New Cosmos of Photography -kilpailusta kilpailun kotisivulta osoitteessa https://global.canon/en/newcosmos/

Canon Oy kuuluu maailmanlaajuiseen Canon-ryhmään, joka tarjoaa tulostuksen-, dokumentin- sekä informaationhallinnan ratkaisuja yrityksille sekä kuvaamisen ratkaisuja kuluttajille ja ammattilaisille. Graafiselle teollisuudelle Canon toimittaa digitaalisen painamisen ratkaisuja.