PYRENEET ja VAL D’ARAN

Uutinen   •   Huhti 11, 2018 10:00 EEST

PYRENEET

Rafting Parc -melontapuisto kutsuu viihtymään

Segren Olympiapuisto (Parc Olímpic del Segre) perustettiin La Seu d'Urgelliin vuoden 1992 kesäolympialaisten melontatapahtumia varten. Myöhemmin puistoa on käytetty harjoitteluun sekä raftingin eli koskenlaskun harrastamiseen rataolosuhteissa. Rafting Parc -nimellä markkinoitavassa puistossa voi raftingin lisäksi harrastaa kajakkimelontaa, koskikelkkailua (hydrospeed, riverboarding) tai SOT-kajakkimelontaa asiantuntevien ohjaajien valvonnassa.

www.parcolimpic.cat

VAL D’ARAN

Val d'Aranin laaksoon lisää vaellustarjontaa kaudelle 2018

Val d'Aran tarjoaa etappeihin jaettuja reittejä, jotka sopivat erityisen hyvin perheille tai aloitteleville vaeltajille. Hanketta varten Camins-elämyspalveluyritys on luonut kaksi uutta vaellusreittiä, Aneto Tourin ja Garonne Sources -reitin. Aneton reitti kiertää Val d'Aranin upeimpien maisemien halki Aneto-Maladeta-vuoristoalueen parhaille näköalapaikoille. Kolmipäiväisen vaelluksen voi jakaa enintään viiteen etappiin, jolloin aikaa jää myös muille aktiviteeteille, kuten kulttuurista, luonnosta, ostosmahdollisuuksista tai liikunnasta nauttimiselle.

"Garonne Sources" -reitillä puolestaan kuljetaan kolmella alueella, joilta Garonne-joki saa alkunsa. Alkulähteiltään joki virtaa 600 kilometrin matkan Val d'Aranin halki ja lopulta Atlantin valtamereen lähellä Bordeaux'n kaupunkia.

Exciting Events on yritys, joka on kehittänyt uuden matkailutuotteen nimeltä ARAN TOURS & TREK. Vaellusreitti on tarkoitettu matkailijoille, joilla on jo jonkin verran vaelluskokemusta. Reitti voidaan kulkea joko kesällä tai talvella, jolloin käytetään vaellussuksia tai lumikenkiä. Kolmen kansallispuiston alueella kulkeva reitti voidaan käytettävissä olevasta ajasta riippuen jakaa kolmesta seitsemään etappiin. ARAN TOURS & TREK tarjoaa myös opastettuja kalastusretkiä asiantuntijoiden seurassa ja ammattilaisten käyttämillä välineillä.

www.visitvaldaran.com

Polkujuoksua ja pyöräkisoja vuorilla

Kun lumet sulavat, on Val d'Aranin poluilla ja vaellusreiteillä aika käydä jälleen useita juoksu- ja pyöräkisoja. Trail Vielha-Molières 3010 -polkujuoksutapahtuma vahvistaa Val d’Aranin asemaa ykkösluokan polkujuoksu- ja pyöräilykohteena. Maratonreitillä on viisi yli 2 000-metristä vuorenhuippua, myös alueen korkein vuori Molières, joka kohoaa 3 010 metrin korkeuteen. Toinen merkittävä tapahtuma on maastopyöräilyn ultrakilpailu Pedals de Foc Non Stop, joka järjestetään tänä vuonna 13. kerran. Muita kilpailuja Val d’Aranin alueella: Trail Carlac, Ultra Trail Naut Aran, Corsa e Caminada des 15 Pòbles, Era Nocturna de Vielha ja La Vertical d’Aran.

www.visitvaldaran.com

Kommentit (0)