FESTIVAL CASTELL DE PERALADA

Lehdistötiedote   •   Elo 09, 2017 11:38 EEST

Castell de Peraladan keskiaikainen linna puutarhoineen on Castell de Peralada -festivaalin näyttämönä elokuussa. Linnan puutarhassa sijaitseva auditorio on täydellinen paikka kesäiltojen konserteille. Festivaali huokuu historiaa ja arvovaltaa sekä taiteellisen sisältönsä että tapahtuman poikkeuksellisen vaikuttavan ympäristön ansiosta. Se tekee tästä keskiaikaisesta kylästä Costa Bravan kulttuurin ja vapaa-ajan kesäisen keskuksen.

Festivaali sai alkunsa vuonna 1987 ja sai innoituksensa sen johtajan, Carmen Mateun, rakkaudesta musiikkiin. Nykyään festivaali on yksi kesän merkittävimmistä taidetapahtumista. Festivaalin sponsorina toimiminen on osa Peralada Groupin yritysvastuuohjelmaa ja on hyvin linjassa kansainvälisen, kulttuuria ja musiikkia tukevan toiminnan kanssa. Kyseessä on ainutlaatuinen hanke koko Espanjassa, sillä musiikkia tuetaan ja levitetään yksityisten toimijoiden aloitteesta, yhteistä hyvää palvellen. Siitä kertoo muun muassa se, että tapahtumaa sponsoroi yli 50 yritystä vuosi toisensa jälkeen. Osallistuvat tahot osoittavat näin varauksettoman tukensa tasokkaille musiikki- ja tanssihankkeille. Paikallinen tuotanto, uusille osaajille osoitettu luottamus, säveltäjien saama tuki ja merkittävien taiteilijoiden ja yritysten kutsuminen mukaan ovat kaikki tekijöitä, jotka ovat osaltaan rikastaneet maamme kulttuuria.

Löydä yksi maailman kauneimmista ja vaikuttavimmista alueista, monien huikeiden elämysten keskittymä, jossa luonto on pääosassa: Costa Brava. Rannikko huokuu henkeäsal90

paavaa kauneutta upeine rantoineen ja kallioiden väliin kätkeytyvine poukamineen. Costa Bravalla on myös runsas kulttuuritarjonta. Kulttuuritapahtumista arvovaltaisin on heinä- ja elokuun aikana upeassa, keskiaikaisessa linnassa järjestettävä Castell de Peralada -festivaali. Jo 30 vuotta täyttävä tapahtuma on ehdottomasti suositeltavin paikka viettää kesäiltoja Costa Bravalla.

www.festivalperalada.com

Kommentit (0)