Blogikirjoitus -

Keski-ikäisen naisen täydelliset huulet — osa 2

USEIN ESITETTYJÄ KYSYMYKSIÄ

Tässä blogipostauksessani vastaan kolmeen kysymykseen, joihin törmään säännöllisesti praktiikallani.

1. MITÄ TAPAHTUU, KUN IKÄÄNNYN?

Kasvot muuttuvat ikääntymisen myötä ja huulet tietenkin kasvojen mukana.

Seuraavat normaalit ikääntymismuutokset alkavat näkyä huulissa 40–55 vuoden iässä:

• Huulien kapeneminen ja surkastuminen
  • Voimistuva epäsymmetrisyys
  • Alaspäin osoittavat suupielet, marionettijuonteet
  • Ylähuulialue (matka nenän alta puna-alueelle) pitenee, alahuuli ja leuka lyhenevät
  • Ylähampaat eivät enää näy puhuessa
  • Ylähuulen pystyrypyt
  • Epäselvä huuliraja

2. OLENKO LIIAN VANHA HUULTENTÄYTTÖÖN?

Omalla klinikallani hoidetaan luonnollisesti vain yli 18-vuotiaita. Nuoret naiset käyvät paljon huulten täytöissä. Tämän vuoksi moni ajatteleekin, että tämä toimenpide kuuluu vain nuorille ihmisille, malleille ja ankkahuuliin tykästyneille julkkiksille. Nuoret naiset saattavat olla jopa liian innokkaita huulten täyttäjiä.

Vastaavasti keski-ikäinen ja keski-iän ylittänyt nainen saattaa kaihtaa huulten täyttöä nähtyään muutamat ylitäytetyt, luonnottomat huulet. Lasta ei kannata kuitenkaan heittää pesuveden mukana. Huulien kevyt muotoilu freesaa kaikenikäisten naisten ulkonäköä. Kun toimenpiteen tekee ammattilainen, tulos on luonnollinen ja kaunis.

3. MITÄ SUOSITTELET MINULLE?

Liikkeelle lähdettäessä on hyvä tiedostaa se tosiasia, että kyseessä on prosessi. Epäluonnolliset tulokset johtuvat usein siitä, että potilas (tai lääkäri) on tahtonut saavuttaa kertarykäisyllä kaiken. Huulten muotoilussa on syytä kuitenkin edetä askel kerrallaan. Näin saavutetaan kaunis ja kestävä tulos, jonka ylläpitoon saattaa riittää 1–2 täyteainehoitoa vuosittain.

Keski-ikäisille ja ikääntyville naisille sopiva puolen vuoden hoitokokonaisuus voi sisältää seuraavia elementtejä:

• Ensimmäisellä vastaanottokerralla huulet täyteläistetään ja syväkosteutetaan kevyesti ristiinsidotulla hyaluronihapolla tai ns. skinbooster-hyaluronihapolla.
  • Myös amorinkaarta ja huulirajaa selkeytetään maltillisesti ja luonnollisesti.
  • Toisella kerralla korjataan huulten epäsymmetriaa ja lisätään hiukan puna-alueen täyteläisyyttä.
  • Samalla voidaan myös kohottaa suupieliä joko täyteaineella tai botuliinilla.
  • Kolmannella vastaanotolla fiksataan vielä huulten muotoa ja tuodaan huuliin hiukan lisää muotoa.
  • Samalla tutkitaan koko kasvojen mittasuhteita. Iän myötä pidentynyt ylähuuli korjataan joko täyteainehoidolla tai buffaloplastialla.

BONUSKYSYMYS: TEHDÄÄNKÖ HUULTENTÄYTTÖJÄ MIEHILLE?

Nykyisin myös miehille tehdään täyteainehoitoja, esim. huulten täyttöjä ja muotoiluja. Vastaanotollani käyvät miehet hakevat melko harvoin täyteläisyyttä huuliinsa. Huulien epäsymmetrisyyttä korjaan aika paljon.

Ylipäänsä kuitenkin miesten esteettiset hoidot ovat lisääntyneet. Vapaus hoitaa itseään ja ulkonäköään on terve ilmiö. Jokaisella on oikeus olla oma itsensä ja elää itsensä näköistä elämää.

Lisätietoja:

Lääkäri-toimitusjohtaja Piotr Sikorski, 0400 955 350

Tiedottaja Hanna Järvinen, 040 135 1939

• Kauneus

• plastiikkakirurgia
  • esteettinen lääketiede

Cityklinikan tiedottaja

Lehdistön yhteyshenkilö Tiedottaja Cityklinikan ulkoinen ja sisäinen viestintä

Piotr Sikorski

Lehdistön yhteyshenkilö Toimitusjohtaja, laillistettu lääkäri CEO of City Clinics Group Oy / Medipol Oy