Clas Ohlson poistaa kertakäyttögrillit valikoimastaan – panostaa käteviin kannettaviin vaihtoehtoihin

Press release   •   Apr 02, 2019 10:00 EEST

Clas Ohlson lopettaa kertakäyttögrillien myynnin vuoden 2019 aikana, ja keskittyy niiden sijaan kannettaviin grilleihin. Päätös on osa yrityksen vastuullisuusagendaa, johon kuuluu sellaisten tuotteiden poistaminen valikoimasta, joilla on negatiivinen ympäristövaikutus.

Clas Ohlson ilmoitti noin kuukausi sitten poistavansa muoviset kertakäyttötuotteet myynnistä vuoden 2019 aikana, ja nyt yritys ilmoittaa poistavansa kertakäyttögrillit valikoimastaan ympäristösyistä.

- Kertakäyttögrilli on tuote, joka lisää roskaamista, se ei ole resurssitehokas ja se päätyy valitettavan usein sekajätteisiin kierrättämisen sijaan. Tästä syystä olemme päättäneet poistaa tuotteen valikoimastamme tämän vuoden aikana. Keskitymme jatkossa kannettaviin grilleihin, ja tuomme myyntiin useita uutuuksia jo nyt kevään aikana, kertoo Nina Cronehag, Clas Ohlsonin Business Leader.

Clas Ohlsonilla on tavoitteena, että vastuullisempaa elämäntapaa tukevien tuotteiden osuus on 25 % kokonaismyynnistä vuonna 2020. Tämä tarkoittaa, että yritys ottaa aktiivisesti valikoimaansa tuotteita, jotka ovat tavalla tai toisella resurssitehokkaampia ja ympäristöystävällisempiä kuin saman tuoteryhmän vastaavat tuotteet. Samalla valikoimasta poistetaan ympäristölle huonompia vaihtoehtoja, kuten kertakäyttögrillit.

Katso täältä Clas Ohlsonin kannettavien kaasu- ja hiiligrillien valikoima.

Clas Ohlson aloitti toimintansa postimyynnillä vuonna 1918 Taalainmaalla Ruotsissa. Nykypäivän Clas Ohlson on vähittäiskauppaketju, jolla on asiakkaita viidessä maassa, yli 5 000 työntekijää ja noin 8 miljardin Ruotsin kruunun liikevaihto. Paljon on tapahtunut vuosien varrella, mutta yksi asia on pysynyt samanlaisena alusta asti: Haluamme joka päivä auttaa ja innostaa ihmisiä parantamaan arkeaan tarjoamalla käteviä ja käytännöllisiä ratkaisuja edulliseen hintaan. Suomessa Clas Ohlsonilla on 42 myymälää ja verkkokauppa. Lue lisää meistä ja siitä, kuinka intohimoisesti suhtaudumme elämisen helpottamiseen kaikenlaisissa kodeissa osoitteesta yritys.clasohlson.fi.

Comments (0)

Comment

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's Privacy Policy.