Clas Ohlsonilta nyt vain ympäristöystävällisiä kynttilöitä

Clas Ohlson jatkaa vastuullisten tuotteiden valikoiman kehittämistä, eivätkä sen myymät sisäkynttilät sisällä enää parafiinia tai fossiilisia polttoaineita. Clas Ohlsonin koko sisäkynttilävalikoima valmistetaan uusiutuvista raaka-aineista.

Clas Ohlson tarjoaa asiakkailleen entistä enemmän tuotteita, jotka tukevat vastuullisempaa elämäntapaa, sillä koko kynttilävalikoiman tuotteet valmistetaan nyt uusiutuvista raaka-aineista. Kaikki kruunukynttilät, lämpökynttilät ja pöytäkynttilät valmistetaan 100-prosenttisesti steariinista, kun taas tuoksukynttilät valmistetaan kasvipohjaisesta vahasta.

– Haluamme, että asiakkaiden on helppo tehdä vastuullisia valintoja, ja nyt kun yksikään kynttilöistämme ei sisällä parafiinia tai fossiilisia polttoaineita, voivat asiakkaamme sytyttää kynttilöitä hyvällä omallatunnolla, Åsa Portnoff Sundström, Clas Ohlsonin vastuullisuusjohtaja kertoo.

Kun sytytämme kynttilän, joka sisältää parafiinia ja muita fossiilisia polttoaineita, ilmaan vapautuu hiilidioksidia samalla tavalla kuin öljyä tai bensiiniä poltettaessa. Uusiutuvista raaka-aineista, kuten steariinista tai kasvipohjaisesta vahasta valmistettujen kynttilöiden polttamisesta muodostuva hiilidioksidi on osa hiilen luonnollista kiertokulkua, eikä sillä katsota olevan vaikutusta kasvihuoneilmiöön.

Kynttilävalikoiman kehittäminen ja siirtyminen ainoastaan uusiutuviin raaka-aineisiin on osa Clas Ohlsonin vastuullisuustyötä, jonka nimi on Kohti kestävää kehitystä.

Clas Ohlson on kansainvälinen vähittäiskauppaketju. Päivittäin noin 4700 työntekijää yli 200 myymälässä ja toimistoilla kuudessa maassa auttaa ja innostaa ihmisiä tarjoamalla käteviä ja käytännöllisiä ratkaisuja edulliseen hintaan joka päivä. Suomessa Clas Ohlsonilla on 34 myymälää sekä verkkokauppa. Lisätietoja yritys.clasohlson.fi