Continental VikingContact™ 7 kiri Moottori 10/2020 -lehden kitkarengastestissä jaetulle ykkössijalle.

Continental VikingContact™ 7 kitkarengastestin kärkeen

• Moottori 10/2020 -lehti testasi Lapin lumilla kauden kitkarenkaat.
  • Continental VikingContact™ 7 kiri testissä jaetulle ykkössijalle.
  • VikingContact 7 loistaa erityisesti lumisissa keliolosuhteissa.

Moottorin testissä oli mukana koon 225/50 R17 -kitkarenkaita neljältä valmistajalta. Testissä selvitettiin kitkarenkaiden kiihdytystä, jarrutusta ja ajettavuutta lumella, jarrutusta ja ajettavuutta märällä asfaltilla sekä jarrutusta kuivalla asfaltilla. Lisäksi mitattiin renkaiden melutasoa nopeuksilla 50, 80 ja 100 km/h.

VikingContact 7:n vahvuudet

Continentalilta testissä oli mukana VikingContact™ 7, joka on hallinnut kitkarengastestejä Moottori-lehden mukaan varsin suvereenisti vuodesta 2018. Viimeksi Continental voitti Moottori 12/2019 -lehden nastattomien 16-tuumaisten talvirengastestin selkein lukemin.

Tänäkin vuonna Continental pärjäsi haastajiinsa nähden tuttuun tyyliin. VikingContact™ 7 otti ykköspaikan lumella tehdyissä kiihdytyskokeissa ja jarrutuksissa. Samoin lumikäsittelyradalla Continental nousi kirkkaaseen kärkeen.

Testiajajien mukaan VikingContact™ 7 ”kiihtyy, pysähtyy ja kääntyy nöyrästi kuljettajan toiveiden mukaan, oli auton tai renkaan asento kulkusuuntaan nähden miltei mikä tahansa.” Rengas on myös ”erityisen etevä loivissa kovavauhtisissa kaarteissa, joissa se kykenee vastustamaan yliohjautumista kaikkein parhaiten.”

VikingContact™ 7 saa raadilta kiitosta rauhallisesta ajokäytöksestä kaikissa olosuhteissa, erinomaisesta lumipidosta ja tarkasta ohjautuvuudesta sekä erinomaisesta sivuttaispidosta jäällä.

Lopputuloksissa Continental otti kärkipaikan yhdessä Michelinin kanssa tasapistein 9,1.

Kitkarenkaiden kärkikaartia

VikingContact 7 -kitkarengas ylsi syyskuussa myös Tekniikan Maailma 17/2020 -lehden rengastestissä kärkikaksikkoon. Testituloksissa todettiin, että rengas on erinomainen erityisesti jäällä lyhyine jarrutusmatkoineen sekä ääritilanteissa nopean ohjautuvuutensa ansiosta. Lumella VikingContact 7 osoittautui tässäkin testissä parhaaksi ja helposti hallittavaksi kaikissa tilanteissa.

”Continentalin ajokäytös on jäällä kaikkein tasapainoisinta erinomaisen sivuttaispidon ansiosta.”  Moottori 10/2020

LÄHDE: Moottori-lehti nro 10/2020 kitkarengasvertailu.

Marko Pursiainen
markkinointipäällikkö

Continental kehittää edellä käyvää teknologiaa ja palveluita ihmisten ja tavaroiden verkottuneeseen ja vastuulliseen liikkumiseen. Vuonna 1871 perustettu yritys tarjoaa turvallisia, tehokkaita, älykkäitä ja edullisia ratkaisuja ajoneuvoja, koneita, liikennettä sekä kuljetuksia varten. Vuonna 2019 Continentalin liikevaihto oli 44,5 miljardia euroa. Yritys työllistää yli 232 000 työntekijää 59 maassa ja markkina-alueella.

Continental on maailman johtavia rengasvalmistajia, joka työllistää yli 56 000 henkilöä rengasdivisioonan 24 tuotanto- ja kehitysyksikössä. Vuonna 2019 myynti oli 11,7 miljardia euroa. Teknologiajohtajien joukkoon kuluvana yrityksenä Continental tarjoaa laajan tuotevalikoiman henkilöautoille, hyötyajoneuvoille, erikoisajoneuvoille ja kaksipyöräisille. Jatkuvan tutkimus- ja kehitystyön ansiosta Continental edistää turvallista, kustannustehokasta ja ekologista liikkumista. Rengasdivisioonan tuotevalikoima sisältää niin rengaskaupan ja kalustosovellusten palvelut kuin renkaiden digitaaliset hallintajärjestelmät.