Tiedote -

Suomalainen startup-yritys digitalisoi joukkuelajien valmennuksen- taustajoukoissa entinen NHL-pelaaja, ex-Liigapomo ja jalkapallomaajoukkueen entinen päävalmentaja

Suomessa kehitetty CoPlays on joukkuelajeihin tarkoitettu valmennusalusta. Syksyllä 2017 lanseeratun applikaation lajivalikoimassa ovat tällä hetkellä jalkapallo, jääkiekko ja salibandy. Lisäksi yritys tuo pian markkinoille myös koripalloalustansa. Nyt CoPlays Oy vahvistaa järeästi urheiluosaamistaan, sillä yrityksen neuvonantajiin liittyvät entinen jääkiekkotähti Tony Salmelainen, SM-Liigan ja Suomen Jääkiekkoliiton entinen toimitusjohtaja Jukka-Pekka ”J-P” Vuorinen, Suomen jalkapallohistorian kansainvälisesti menestynein valmentaja Martti Kuusela sekä suomalaisen urheilumarkkinoinnin eturivin asiantuntijana ja tietokirjailijana tunnettu kauppatieteiden tohtori Arto Kuuluvainen. Neuvonantajat tulevat myös omistuksellisesti mukaan yritykseen.

CoPlays -applikaation toimintaperiaate on yksinkertainen

Valmentaja luo ensin tabletillaan päivän harjoituksen. Käyttäjäystävällisen piirtotyökalun avulla tämä käy nopeasti. Halutessaan valmentaja voi liittää drilleihin ja pelikuvioihin tueksi ääntä, animaatioita tai videoita. Tämän jälkeen ohjelma jakaa harjoitukset automaattisesti apuvalmentajille ja/tai pelaajille, jotka pääsevät näin tutustumaan harjoitusten sisältöön jo etukäteen älypuhelimillaan tai tableteillaan. Tämä edesauttaa huomattavasti pelaajien oppimista sekä valmentajien välistä kommunikaatiota ja itse harjoituksiin varattu aika saadaan nykyistä tehokkaampaan käyttöön. Esimerkiksi jääkiekossa tämä tarkoittaa sitä, että kallista jääaikaa tärvääntyy nykyistä vähemmän harjoitteiden selittämiseen ja opetteluun. Samalla valmentajat luovat kuin itsestään omaa harjoitearkistoaan. CoPlays tarjoaa jatkossa juniori- ja harrastevalmentajille myös helpon pääsyn ammattivalmentajien laatimiin harjoitepankkeihin. Uudet valmentajat voivat käydä myös hakemassa seuran tietopankista valmiita harjoitusmalleja. Näin he pääsevät heti kiinni seuran tapaan toimia.

Applikaatio mahdollistaa myös sen, että harjoituksen tai pelin jälkeen valmentaja voi antaa CoPlaysin kautta palautetta joko yksittäiselle pelaajalle tai koko joukkueelle. Pelaaja voi myös antaa vastapalautetta valmennukselle. Keskustelu ei näin ollen vaadi yhteistä aikaa eikä paikkaa.

CoPlays tähtää suoraan kansainvälisille markkinoille ja neuvotteluja on käyty jo mm. tanskalaisten ja saksalaisten jalkapalloseurojen kanssa. Salibandyn puolella yhteistyötä on jo tehty kotimaassa mm. Classicin kanssa. Jääkiekossa taas alusta on parhaillaan testikäytössä useammilla maan suurimmista seuroista, kuten HPK:n ja Jokerien junioriorganisaatioilla.

— Reilut 500 joukkuetta on rekisteröitynyt testikäyttäjiksi ja on meillä jo muutama maksavakin asiakas. Emme halua olla pelkästään valmennusapplikaatiofirma, vaan haluamme viedä maailmalle suomalaista urheilua ja tietotaitoa laajemminkin. Haluamme myös herättää urheilukenttää siihen, että nykyaikaiset työkalut ovat jo täällä ja niistä on suunnaton hyöty päivittäisessä tekemisessä. Jos me emme Suomessa herää hyödyntämään näitä apukeinoja, jäämme kansainvälisessä kilpailussa jälkeen. Uudet neuvonantajamme tuovat verkostoillaan ja osaamisellaan huikean lisäresurssin kansainvälisten kasvutavoitteidemme näkökulmasta, taustoittaa yrityksen toimitusjohtajana toimiva, entinen Mestaruusliigatason lentopalloilija, Markus Kauppinen.

• Talous, rahoitus

• jalkapallo
  • jääkiekko
  • coplays
  • applikaatio
  • startup
  • salibandy

CoPlays Oy on suomalainen startup, joka digitalisoi palloilulajien valmennuksen. Applikaatio mahdollistaa harjoitteiden animoinnin älypuhelimella sekä tabletilla. CoPlays tarjoaa kaiken tasoisille valmentajille modernit työkalut, jotka tehostavat harjoituksia ja edesauttavat pelaajien oppimisprosesseja.

CoPlays is the first coaching application for team games (soccer, ice hockey, floorball). Now you can animate and archive your exercises with your mobile or tablet. CoPlays is for coaches who want to make coaching better with modern tools.

Now Available on App Store: https://goo.gl/WcTxSL

Google Play: https://goo.gl/zTqtE6