Tavoitteena loistava tulevaisuus

Uutinen   •   Touko 04, 2016 10:00 EEST

Tuore toimitusjohtaja Leif Gustafsson haluaa, että Cramo pysyy jatkossakin vuokrausalan kärjessä. Se varmistamiseksi tarvitaan esimerkiksi big dataa.

Rakennusinsinööriksi kouluttautunut Leif Gustafsson on ennen Cramoa ehtinyt työskennellä toimitusjohtajana myös Stena Recyclingin Intenationalilla ja YIT Sverigellä. Tärkeimmäksi tehtäväkseen Cramolla hän määrittelee yhtenäisen strategian vaalimisen kaikissa Cramo-maissa.

– On erittäin haastavaa olla vahva vuokraamoalan yritys sekä paikallisesti että globaalisti. Maailmantilanteet vaihtelevat nopeasti ja vaikuttavat rakennusalaan ja sitä kautta meidän toimintaamme. Meillä ei ole varaa olla kankea tai hitaasti liikkuva globaali yritys. Kilpailu on liian kovaa jokaisessa toimintamaassamme, Gustafsson sanoo.

Viime vuosina Cramo on paitsi kasvanut, myös yhtenäistänyt ja harmonisoinut prosessejaan kaikissa toimintamaissaan. Gustafsson toteaa, että vuokrausalalla on käynnissä yhä suurempia muutoksia. Big datan eli suurien tietomassojen keräämisen merkitys sekä tiedon hallinta on tullut vuokrausalalle jäädäkseen.

– Emme voi enää tehdä päätöksiä perustuen vain mutu-tuntumaan, vaan taustalla on oltava myös faktaa. Käytämme big dataa yhä enemmän apuna asiakaspalvelussamme, esimerkiksi ennakoimalla kalustotarpeitamme. Tiedon avulla voimme olla entistä joustavampia ja reagoida asiakkaidemme toiveisiin nopeasti.

Cramo on ponnistellut aktiivisesti asiakaslupauksensa läpiviemiseksi. Gustafsson näkee, että vahva brändi on tänä päivänä kansainvälisen yrityksen käyntikortti ja yksi tärkeimpiä kilpailuetuja markkinoilla.

– Olemme käyneet läpi yhteiset arvomme ja aloittaneet työn muuttaaksemme koko yrityskulttuuriamme. Globaalissa yrityksessä koko henkilökunnan täytyy tietää, mitä kohti ponnistellaan, hän linjaa.

Gustafsson nimeää yhdeksi Cramon tavoitteeksi henkilökuntaan panostamisen ja myös uusien hyvin tekijöiden houkuttelun.

– Vuokrausalalla henkilökuntamme on tärkein kilpailuvalttimme. Jokainen työpaikka haluaa olla kiinnostava ja houkutella parhaat tekijät pariinsa. Me Cramolla tulemme panostamaan henkilökuntamme osaamiseen ja kouluttamiseen, Gustafsson lupaa.

Vapaa-aikaansa toimitusjohtaja viettää kuntoillen sekä tennistä, golfia ja shakkia pelaten. Entä mikä tekee hänen työpäivästään mainion?

– Lähden joka aamu innoissani töihin jatkamaan Cramon kehittämistä. Koska olen juuri aloittanut, minulla on paljon ajatuksia ja ideoita tulevasta. Itselleni mainio työpäivä on jokainen, jolloin herään ja pääsen tarttumaan toimeen