​Boelsin Ostotarjouksen lopullinen tulos

Lehdistötiedote   •   Helmi 05, 2020 13:51 EET

Boels toteuttaa Ostotarjouksen ja aloittaa jälkikäteisen tarjousajan

Ostotarjouksen lopullisen tuloksen mukaan ostotarjoukseen tarjotut osakkeet, yhdessä Boelsin muutoin markkinoilta hankkimien Cramon osakkeiden kanssa, edustavat noin 93,04 prosenttia kaikista Cramon osakkeista. Näin ollen, Boelsilla on ilo ilmoittaa, että se toteuttaa Ostotarjouksen.

Boels Topholding B.V.:n toimitusjohtaja Pierre Boels kommentoi tätä tärkeää merkkipaalua seuraavasti: ”Olen innoissani ja ylpeä saadessani ilmoittaa, että Cramosta tulee nyt osa Boelsia. Tämä yrityskauppa tekee Boelsista johtavan toimijan Euroopan konevuokrauksen markkinoilla. Täydellinen asema kasvun jatkumiselle tulevaisuudessa. Toisiaan täydentävä maantieteellinen kattavuus ja asiakaspohja mahdollistaa liiketoimintamme kaksinkertaistamisen sekä markkinavaikutuksemme lisäämisen. Yhdessä Cramon kanssa voimme yhdistää konevuokrauksen, datan, teknologian ja asiantuntemuksen parantaaksemme palveluamme asiakkaillemme. Odotan innolla työskentelyä Cramon kanssa, sillä yhtiömme sopivat hyvin yhteen sekä strategiansa että kulttuurinsa puolesta.”

Tarjousvastike maksetaan osakkeenomistajille, jotka ovat hyväksyneet Ostotarjouksen arvioilta 6.2.2020 riippuen rahalaitosten maksunvälityksen käsittelyn kestosta.

Tarjotakseen myös jäljellä oleville osakkeenomistajille mahdollisuuden hyväksyä Ostotarjous, Boels on päättänyt aloittaa jälkikäteisen tarjousajan Ostotarjouksen ehtojen mukaisesti alkaen 6.2.2020 klo 9.30 (Suomen aikaa) ja päättyen 20.2.2020 klo 16.00 (Suomen aikaa). Lisätietoja ja ohjeita on saatavilla Nordea Bank Oyj:stä sähköpostitse osoitteesta cramo-offer@nordea.com.

Boels ilmoittaa Jälkikäteisen Tarjousajan aikana pätevästi tarjottujen osakkeiden alustavan prosenttimäärän arviolta 21.2.2020 ja lopullisen prosenttimäärän arviolta 25.2.2020. Jälkikäteisen Tarjousajan aikana tarjottujen osakkeiden tarjousvastike maksetaan osakkeenomistajille arviolta 26.2.2020 riippuen rahalaitosten maksunvälityksen käsittelyn kestosta.

Boelsin tarkoituksena on hankkia omistukseensa kaikki Cramon osakkeet ja huolehtia, että Cramo hakee osakkeidensa poistamista Nasdaq Helsinki Oy:n pörssilistalta. Koska Boels Rentalin omistus tulee ylittämään Ostotarjoukseen tarjottujen osakkeiden kauppojen selvittämisen jälkeen 90 prosenttia kaikista Cramon osakkeista ja niiden tuottamista äänistä, Tarjouksentekijä aikoo käynnistää jäljellä olevia Cramon osakkeita koskevan osakeyhtiölain mukaisen vähemmistöosakkeiden lunastusmenettelyn.

Lue lisää Cramo Groupin sivustolta https://www.cramogroup.com/fi/

Cramo on täyden palvelun rakennuskonevuokraamo, joka tarjoaa myös rakentamista, saneeraamista ja kunnossapitoa tukevia palveluja. Kannamme vastuun paitsi hyvästä asiakaspalvelusta, myös toimitusten aikatauluista ja kaluston ja palveluiden ensiluokkaisesta laadusta.

Yli 60 vuoden kokemus on opettanut meille, että jokainen projekti on oma pieni universuminsa. Jokainen tehtävä on ainutlaatuinen, eikä kaikkiin tarpeisiin sovi sama ratkaisu. Kuuntelemalla, keskustelemalla ja antamalla neuvoja varmistamme, että osaamme tarjota oikean ratkaisun aina alusta loppuun saakka. Meiltä löydät sopivat välineet ja parhaan ratkaisun jokaiseen työhön joka ainoa päivä.

Cramo Finland Oy työllistää n. 500 henkilöä yli 50 toimipisteessä. Cramo Finland on osa Cramo-konsernia, jonka emoyhtiö Cramo Oyj on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä. Olemme alamme johtavia tekijöitä Pohjoismaissa sekä Keski- ja Itä-Euroopassa. Cramolla on toimintaa 14 maassa ja yli 300 toimipisteessä. Cramo-konsernin liikevaihto on 779,8 milj.€ (2018) ja Cramo-konserni työllistää n. 2700 henkilöä.

Lähettämällä kommentin suostut siihen, että henkilötietojasi käsitellään Mynewsdeskin tietosuojakäytännön mukaisesti.