Rakennusalan seuraava innovaatio on tässä - Vuokrausautomaatti on auki 24/7

Lehdistötiedote   •   Maalis 02, 2020 08:00 EET

Kun rakentamista tehdään kiihtyvään tahtiin, myös toimittajien tulee sopeutua ja tarjota ratkaisua aina auki olevalle työmaalle. Työmaan kalustotarpeita voi nimittäin tulla myös vuokraamoiden aukioloaikojen ulkopuolella.

”Uusin innovaatiomme pureutuukin juuri tähän tarpeeseen”, kertoo tuote- ja palvelukehityspäällikkö Teemu Marjeta Cramosta. ”Halusimme lähteä pilotoimaan, miten koneita ja laitteita olisi kaikkien kannattavin saada asiakkaille läpi vuorokauden. Parhaaksi vaihtoehdoksi valikoitui automaatti, jota nyt testataan”.

Cramo pilotoi automaattia, joka on avoinna ympärivuorokautisesti. Automaatti mahdollistaa sen, että työmaalla työt voivat jatkua keskeytyksettä, vaikka yllättäviä kalustotarpeita ilmenisikin.

Vuokrausautomaatti-nimellä kulkeva pilotti on miehittämättömän tila, joka pitää sisällään vuokrattavaa pienkalustoa. Valikoimassa on yleisimmin käytettyjä käsityökaluja ja lisätarvikkeita. Lisäksi automaatista voi ostaa lisätarvikkeita ja suojavarusteita, kuten teriä, hanskoja ja suojalaseja.

Automaatin käyttö on pyritty tekemään mahdollisimman helpoksi. Ensimmäisellä kerralla tunnistautuminen tapahtuu Cramon verkkopalvelutunnuksilla ja tämän jälkeen automaattia voidaan käyttää Valttikortilla. Käytön jälkeen koneet voi palauttaa joko automaattiin tai mihin tahansa Cramon toimipisteeseen. Koneet ja laitteet tarkastetaan ja puhdistetaan aina käyttäjien välillä.

Vuokrausautomaattia pilotoidaan Cramon Jätkäsaareen vuokraamon edustalla osoitteessa Saukonkatu 4, Helsinki. ”Käyttökokemusten perusteella palvelua luonnollisesti muokataan, mutta ajatuksena on, että Automaatin valikoima voidaan räätälöidä jokaiseen kohteeseen erikseen”, kertoo Marjeta.

Cramo on täyden palvelun rakennuskonevuokraamo, joka tarjoaa myös rakentamista, saneeraamista ja kunnossapitoa tukevia palveluja. Kannamme vastuun paitsi hyvästä asiakaspalvelusta, myös toimitusten aikatauluista ja kaluston ja palveluiden ensiluokkaisesta laadusta.

Yli 60 vuoden kokemus on opettanut meille, että jokainen projekti on oma pieni universuminsa. Jokainen tehtävä on ainutlaatuinen, eikä kaikkiin tarpeisiin sovi sama ratkaisu. Kuuntelemalla, keskustelemalla ja antamalla neuvoja varmistamme, että osaamme tarjota oikean ratkaisun aina alusta loppuun saakka. Meiltä löydät sopivat välineet ja parhaan ratkaisun jokaiseen työhön joka ainoa päivä.

Cramo Finland Oy työllistää n. 500 henkilöä yli 50 toimipisteessä. Cramo Finland on osa Cramo-konsernia, jonka emoyhtiö Cramo Oyj on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä. Olemme alamme johtavia tekijöitä Pohjoismaissa sekä Keski- ja Itä-Euroopassa. Cramolla on toimintaa 14 maassa ja yli 300 toimipisteessä. Cramo-konsernin liikevaihto on 779,8 milj.€ (2018) ja Cramo-konserni työllistää n. 2700 henkilöä.

Lähettämällä kommentin suostut siihen, että henkilötietojasi käsitellään Mynewsdeskin tietosuojakäytännön mukaisesti.