Työmaaturvallisuus paranee tunnistamalla riskit ennalta ja kouluttamalla tekijöitä

Lehdistötiedote   •   Huhti 25, 2017 14:00 EEST

Onnettomuuksia voidaan ehkäistä myös säännöllisillä koulutuksilla.

Cramo kutsuu kansainvälisen työtuvallisuuspäivän kunniaksi sidosryhmänsä kirjaamaan työturvallisuushavaintoja yhteiseen järjestelmään. Onnettomuuksia voidaan ehkäistä myös säännöllisillä koulutuksilla.

Tämän viikon perjantaina vietetään 22. kerran maailmanlaajuista työturvallisuuspäivää, jota kansainvälinen työjärjestö ILO koordinoi. Tämän vuoden teemana on Tiedosta turvaa, eli miten työturvallisuushavaintojen avulla voidaan lisätä turvallisuutta.

Cramo Finlandilla on useamman vuoden ajan ollut käytössä sähköinen Haavi-palvelu, johon henkilökunta kirjaa työturvallisuus- ja ympäristöhavaintoja ja hyviä ratkaisuja ongelmiin. Henkilökunnan toimesta havaintoja tehdään noin 250 kuukaudessa. Uutena asiana Cramo haluaa tarjota myös asiakkailleen ja yhteistyökumppaneille mahdollisuuden havaintojen kirjaamiseen web-lomakkeella, joka välittää havainnot samaan tietokantaan.

− Toimimme yhdessä satojen alihankkijoiden, kuljettajien ja aliurakoitsijoiden kanssa lähes 60 paikkakunnalla. Mikäli havaitsemme samoja haasteita useilla paikkakunnilla, voimme kehittää ja ennalta ehkäistä niitä yhä paremmin myös keskitetysti, kertoo Cramo Finlandin turvallisuusasiantuntija Mikko Yläjääski.

Cramolla tapaturmien määrä on laskenut eniten yksiköissä, joissa havainnointiin ja ennalta ehkäisevään toimintaan panostetaan. Yhtiöllä on käytössään myös palkitsemisjärjestelmä, jossa työntekijät saavat tulospalkan päälle lisäbonuksen, mikäli tulostavoitteisiin päästään ilman tapaturmia.

Cramo Koulu

Työturvallisuuspäivä 2017 perjantaina 28. huhtikuuta

Cramo on täyden palvelun rakennuskonevuokraamo, joka vuokraa asiakkailleen myös siirtokelpoisia tiloja sekä tarjoaa rakentamista, saneeraamista ja kunnossapitoa tukevia palveluja. Cramo lupaa asiakkailleen aina mainion päivän työmaalla ja kantaa vastuun paitsi hyvästä asiakaspalvelusta, myös toimitusten aikatauluista ja kaluston ja palveluiden ensiluokkaisesta laadusta. Cramo on alansa johtavia palveluntarjoajia Pohjoismaissa sekä Keski- ja Itä-Euroopassa. Cramolla on toimintaa 15 maassa noin 320 toimipisteessä ja henkilöstöä noin 2 500. Vuoden 2016 liikevaihto oli 712 miljoonaa euroa. Suomessa toimimme noin 500 työntekijän voimin yli 50 toimipisteessä. Cramo Finland Oy on osa Cramo-konsernia, jonka emoyhtiö Cramo Oyj on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä.

Lue lisää osoitteessa www.cramo.fi.