Finnmatkoilta uusi suora lento Helsingistä Pafokseen

Kyprokselle avautuu uusi lentoyhteys kesällä 2014, Finnmatkojen lanseeratessa suoran lennon Helsingistä Pafokseen. Aiemmin suomalaisista matkanjärjestäjistä vain Aurinkomatkat on myynyt suoria lentoja Pafokseen. Uusi reitti vähentää Finnmatkojen asiakkaiden siirtymäaikaa lentokentältä Pafoksen alueen hotelleihin yli tunnilla. Tähän asti Finnmatkojen Pafoksen kohteisiin suuntaavat matkustajat on kuljetettu hotelleihin busseilla Larnakan lentokentältä. Finnmatkojen suorat lennot Helsingistä Pafokseen alkavat huhtikuussa ja päättyvät lokakuussa.

Viime vuosina juuri Kyproksen länsiosa, jossa Pafoskin sijaitsee, on kasvattanut suosiotaan lomailijoiden keskuudessa. Finnmatkojen lisäksi suomalaisista matkanjärjestäjistä Aurinkomatkat ja Lomamatkat myyvät pakettimatkoja Pafokseen ja yleisesti ottaen asiakastyytyväisyys on ollut korkea.

Pafoksen viehättävä pikkukaupunki, joka 2000 vuotta sitten oli saaren pääkaupunki, ei houkuttele ainoastaan rantalomasta kiinnostuneita, vaan alueella on paljon muutakin tarjottavaa matkailijalle. Pafokselta löytyy paljon mielenkiintoisia historiallisia nähtävyyksiä, runsas kulttuuritarjonta, luontomatkailua, neljä maailmanluokan golfkenttää sekä laaja valikoima hyviä hotellleja ja ravintoloita. Lähellä sijaitseva Troodos-vuoristo pittoreskeine kylineen, vaellus- ja pyöräilyreitteineen ja viinitiloineen tarjoaa Pafoksen kävijöille kokonaan uuden ulottuvuuden lomanviettoon.

• Matkailu

• pyöräily
  • vaellus
  • golf