Uutinen -

Deloitten Fast 50 -ohjelma: Haussa jälleen Suomen nopeimmin kasvavat teknologiayritykset

Ilmoittautumisaika jatkuu 17. elokuuta asti

Mistä löytyvät Suomen uusimmat teknologiakasvuraketit? Miten suomalaiset huippukasvajat pärjäävät EMEA-tason vertailussa (Eurooppa, Lähi-itä, Afrikka)?

Asiantuntijayritys Deloitten teknologia, media ja telekommunikaatio (TMT) -toimialaryhmään kuuluva Technology Fast 50 -ohjelma etsii vuonna 2012 jo kahdeksatta kertaa Suomen nopeimmin kasvavat teknologiayritykset. Mukana olevat yritykset osallistuvat automaattisesti myös Deloitten EMEA-alueen Technology Fast 500 -ohjelmaan.

Viime vuonna Suomen voittajayritys, helsinkiläinen laivateollisuuden polttoaineenkulutusta vähentäviä analyysijärjestelmiä kehittävä Eniram Oy (kasvuprosentti 6209 %), ylsi EMEA-listalla sijalle 14. Lisäksi Eniram oli listauksen nopeimmin kasvanut pohjoismaalainen teknologiaraketti sekä nopein kasvaja greentech-yritysten joukossa. Yhteensä edelliselle EMEA-listalle selvisi 23 suomalaisyritystä.

Tämänvuotiset listaukset tulevat perustumaan liikevaihdon kasvulle vuosina 2007–2011, halki pahimman talousturbulenssin. Onko suomalaisten teknologiakasvajien kärki yhä terävämpi mutta kapeampi kuin muissa Pohjoismaissa? Suomen Technology Fast 50 -tulokset sekä EMEA-listaus julkistetaan marraskuussa 2012.

Fast 50 -ohjelman kautta Deloitte tukee suomalaisten kasvuyritysten näkyvyyttä ja kasvua sekä kotimarkkinassa että kansainvälisesti. Kasvu pohjautuu usein merkittäviin tuote-, palvelu- ja liiketoimintainnovaatioihin, joten ohjelmalla halutaan myös kannustaa suomalaisia yrityksiä kehittämään ja kaupallistamaan keksintöjään.

Tarkemmat tiedot Fast 50 -ohjelmasta ja osallistumiskriteereistä sekä ilmoittautumislomake löytyvät osoitteesta www.deloitte.com/fi/fast50

Lisätietoja:
Jukka-Petteri Suortti