Finnairin Chief Digital Officer Katri Harra-Salonen Docrates Syöpäsairaalan hallitukseen

Lehdistötiedote   •   Kesä 14, 2018 09:52 EEST

Docrates Syöpäsairaalan perustaja Timo Joensuu ja hallituksen tuorein jäsen Katri Harra-Salonen

Finnairin CDO Katri Harra-Salonen (DI, eMBA) on valittu Docrates Syöpäsairaalan hallitukseen 13.6.2018 alkaen.

Katri Harra-Salonen on tehnyt pitkän uran digitaaliseen transformaatioon liittyvissä tehtävissä. Ennen Finnairia hän toimi perustamansa Umbrella Strategic Advisory Oy:n toimitusjohtajana. Vuodet 2005-2012 hän asui Ruotsissa ja toimi mm. Fjord Sweden AB:n toimitusjohtajana Tukholmassa sekä johtotehtävissä Satama Interactive Oyj:ssä. Hän toimii myös Vehon hallituksen jäsenenä.

Kirsi Komi, Docrates Syöpäsairaalan hallituksen puheenjohtaja, kommentoi ilahtuneena tuoreen hallituskollegan valintaa näin: ”Panostamme maailman parhaaseen syöpähoitoon. Digitalisaatio tarjoaa meille useita mahdollisuuksia parantaa asiakkaan saamaa palvelukokonaisuutta. Esimerkiksi etälääkärin vastaanotoilla tietyt seurantakäynnit voi jo nyt hoitaa halutessaan kätevästi kotoa käsin mobiililaitteen avulla. Etenkin ulkomaalaisten asiakkaidemme kohdalla tämä voi olla tärkeä asia. Katri tuo hallitukseemme uudenlaista tietotaitoa digitalisaatioon liittyen.”

”Docrates on pohjoismaisen syövänhoidon edelläkävijä”, toteaa myös Katri Harra-Salonen. ”Erityisen vaikuttunut olen yrityksen potilaskeskeisestä toimintamallista ja tiimin ammattitaidosta. On hienoa päästä mukaan kehittämään tätä merkityksellistä toimintaa ja luomaan tulevaisuutta yhdessä osaavan tiimin kanssa. ”

Sairaalan perustaja, sädehoidon ylilääkäri Timo Joensuu, jäi pois yhtiön hallituksesta keskittyäkseen jatkossa kliiniseen potilastyöhön ja sairaalan edelleen kehittämiseen. Docrates Syöpäsairaalan hallituksessa toimivat uuden jäsenen sekä hallituksen puheenjohtajan Kirsi Komin lisäksi Annakaija Lappalainen, Laura Tarkka sekä Antti Aho.

Lisätiedot:
Kirsi Komi, hallituksen puheenjohtaja, kirsi.komi@gmail.com, 0405008514

Docrates Syöpäsairaala on suomalaisessa omistuksessa oleva, kansainvälisesti toimiva, syöpään erikoistunut sairaala Helsingissä. Palvelemme syöpään sairastuneita koko hoitoketjun ajan, syövän diagnostiikasta hoidon jälkeiseen seurantaan. Diagnoosin ja kuvantamisen jälkeen hoito voidaan suunnitella ja aloittaa viiveettä. Ainutlaatuinen konseptimme tuo potilaita joka puolelta maailmaa. Potilaita olemme hoitaneet yli 50 maasta, hoitoja olemme antaneet lähes 30 eri syöpätyyppiin. Huippuosaajista kootun yhteistyöverkoston kanssa tarjoamme uusimpia syövän hoitomuotoja konseptimme mukaisesti – ihmisenä ihmisen rinnalla. www.docrates.com.

Kommentit (0)