Advanced Engineering Helsinki tavoittelee tulevaisuutta

Lehdistötiedote   •   Helmi 27, 2017 07:00 EET

Suomessa lanseerattavalla hi-tech -tapahtumalla on alan vahva tuki.

29.-30. maaliskuuta 2017 Helsingin Messukeskuksessa järjestettävä tapahtuma Advanced Engineering Helsinki kokoaa yhteen valmistavaa teollisuutta palvelevat ratkaisut aina älykkäistä materiaaleista 3D:n kautta suunnitteluun ja robotiikkaan. Advanced Engineering toteutetaan vahvassa yhteistyössä alan liittojen, ammattijärjestöjen ja innovatiivisten toimijoitten kanssa.

Muoviteollisuus ry on muoviteollisuuden, muovia raaka-aineenaan käyttävien ja sitä jalostavien yritysten yhteenliittymä elinkeino- ja työmarkkinapoliittisissa asioissa. Muoviteollisuus ry/ Komposiittijaosto järjestää tapahtumassa tulevaisuuden komposiittimateriaalien ominaisuuksia ja mahdollisuuksia käsittelevän paneelikeskustelun, jossa käsitellään tulevaisuuden komposiittisuunnittelun merkitystä tuotteen toiminnan, valmistuksen ja kustannusten kannalta. Paneelin juontaa Patria Aerostructures Oy:n technology development manager Mika Mustakangas ja sen puhujina ovat Tampereen teknillisen yliopiston materiaaliopin laitoksen professori ja teknisten tieteiden tiedekunnan dekaani Jyrki Vuorinen, varatoimitusjohtaja Jani Korpimäki CSI Composite Solutions and Innovations Oy:stä sekä Ekin Muovi Oy:n tuotekehitysjohtaja Erkki Lappi.

Tapahtuman muita yhteistyökumppaneita ovatpian sata vuotta täyttävä Insinööriliitto, CAD/CAM -yhdistys (tutummin CCY) joka on ohjelmisto- ja laitteistoriippumaton yhdistys kaikille tietokoneavusteisen suunnittelun ja valmistuksen, tuotteen elinkaarenhallinnan sekä rakennusten tietomallinnuksen parissa työskenteleville. Mukana on vahvasti myös FIIF- Finnish Industrial Internet Forum, joka järjestää tapahtumassa suositun Jam Sessions Pop Up –seminaarinsa.

Advanced Engineering tuo kuultavaksi kansainvälisten huippuosaajien lisäksi myös kotimaisia puhujia. Lavalle nousevat mm. Valmet Automotiven Jyri Kylä-Kaila, Mikko Lassila Exel Compositesista aiheenaan "Function Engineering Through Composite Materials" sekä ajankohtaisesta Internet of Thingsistä puhuva Columbia Road –yrityksen Sampo Hämäläinen.

Samaan aikaan Messukeskuksessa järjestetään myös IT- alan ammattilaisille suunnattu ITPro sekä kemian ja bioalan tapahtuma ChemBio. Uusi teknologiatapahtumakokonaisuus luo foorumin, jossa ideat, teknologiat ja innovaatiot sekä valmistavan teollisuuden alalta, että IT –alalta liikkuvat yli toimialarajojen.

Lisätietoja tapahtumista www.advancedengineering.fiwww.artexiseasyfairs.com sekä www.itprofinland.fi.

Lisätiedot, kuvamateriaalit ja haastattelupyynnöt:
Advanced Engineering
Emma Österman, Event Producer, Easyfairs, emma.osterman@easyfairs.com, + 358 50 351 1075

Easyfairs Finland järjestää messuja, tapahtumia ja konferensseja useilla eri toimialoilla. Vahvat tapahtumabrändit tarjoavat innovatiivisia ja tulevaisuusorientoituneita kohtauspaikkoja parhaassa mahdollisessa muodossa. Suomessa järjestettäviä tapahtumia ovat mm. Fastfood&Café, NetForum, IT Pro,Esimies & Henkilöstö, Meetings&Events, eCommerce, SHOP, Empack, Packaking Innovation. Easyfairs Finlandissa työskentelee 15 tapahtuma-alan ammattilaista ja tuleva vuoden liikevaihtotavoite on n. 3,5 miljoonaa euroa.

Artexis Easyfairs on belgialainen tapahtumakonserni, joka toimii 19 maassa, järjestäen yli 200  tapahtumaa vuosittain Suomen lisäksi Ruotsissa, Belgiassa, Tanskassa, Yhdistyneissä Arabiemiirikunnissa, Kanadassa, Alankomaissa, Norjassa, Venäjällä, Portugalissa, Espanjassa. Sveitsissä, Singaporessa, Iso-Britanniassa, Saksassa, Ranskassa, Algeriassa, Itävallassa ja USA:ssa. Konserni työllistää 435 henkilöä ja tekee n. 115 miljoonan euron liikevaihdon vuonna 2016.

Artexis Easyfairsin kansainväliset tapahtumat tarjoavat alan ammattilaisille ja yhteisöille mahdollisuuden käydä vierailulla toimialansa tulevaisuudessa. Tapahtumissa sisältö ja osallistujat luovat puitteet uudenaikaisille kohtaamisille. Artexis Easyfairs –konserni hakee vuosittain 20-30% kasvua uusilla tapahtumaformaateilla ja olemassa olevien, vahvojen tapahtumien kehittämisellä.