Pohjoismaiden parhaat leipuri- ja kondiittorijoukkueet kilpailevat Tukholmassa

Lehdistötiedote   •   Elo 31, 2017 10:00 EEST

Kun Pohjoismaat kohtaavat, pelissä on paljon arvovaltaa, sanoo Sveriges bagare & konditorer -toimialajärjestön toimitusjohtaja Martin Lundell. Kuva: Shila Vikström

Leipomo- ja konditorian Pohjoismaiden mestaruuskilpailut järjestetään 22.–23. syyskuuta. Kilpailuissa joukkueet pääsevät näyttämään luovuuttaan, käsityötaitoaan ja makuvarmuuttaan. Kilpailut järjestetään Ruotsin leipomo- ja konditoriamessuilla (Sveriges Bageri & Konditorimässa) Tukholman Kistamässan-messukeskuksessa. Palkintoraati koostuu kaikkien Pohjoismaiden edustajista sekä kansainvälisistä tuomareista, ja voittajat julistetaan 23. syyskuuta.

Konditoria- ja leipomoalan Pohjoismaiden mestaruuksista mitellään vuosittain kilpailuissa, joissa Pohjoismaiden parhaat kondiittorit ja leipurit tavoittelevat himoittuja titteleitä eri kategorioissa. Tänä vuonna teemana on ”Movie”.

- Pohjoismaiden mestaruuskilpailuista tulee korkeatasoinen tapahtuma, jonka osallistujista esimerkiksi Ruotsin ja Tanskan kondiittorimaajoukkueet ovat viime vuosina yltäneet palkintosijoille EM-kilpailuissa ja kymmenen joukkoon MM-kilpailuissa. Ruotsin leipurimaajoukkue on ollut Euroopan ykkönen ja parhaiden joukossa koko maailmassa. Kun Pohjoismaat kohtaavat, pelissä on paljon arvovaltaa, sanoo Sveriges bagare & konditorer -toimialajärjestön toimitusjohtaja Martin Lundell.

Tietoa kilpailuista
Konditoria-alan Pohjoismaiden mestaruuskilpailuihin (Nordic Pastry Cup) osallistuvat Ruotsi, Norja, Suomi ja Tanska ja leipomoalan Pohjoismaiden mestaruuskilpailuihin (Nordic Bakery Cup) edellä mainittujen lisäksi myös Islanti.

Konditoria-alan PM-kilpailuissa Suomea edustavat Saara Lehtimäki ja Julianna Tofferi.

Leipomoalan PM-kilpailuissa Suomen maajoukkueeseen kuuluvat Meiju Petrelius, Timo Kyllinen ja Heini Soukainen.

Leipomokilpailuissa kilpailutöinä ovat kahvileivät (pulla ja croissantit), ruokaleivät ja leipätaitotyöt (leipäveistokset), ja kondiittorijoukkueet valmistavat jäätelön, kakun, jälkiruoan ja suklaataitotyön.

Järjestäjä: Sveriges bagare & konditorer -toimialajärjestö
Pääsponsori: Sveba Dahlén
Sponsorit: Ringdahls bageriutrustning, Werners Gourmetservice ja Easyfairs/Kistamässan

Lue lisää ja tarkista uusimmat päivitykset osoitteista: www.sverigesbagerimassa.se ja www.bageri.se

Akkreditoituminen
Jos haluat seurata kilpailuja tai vierailla messuilla, tee akkreditointisi täällä. Lehdistökortilla pääset messuille veloituksetta.

Lisätietoja antavat:
Charlotte Blomqvist, projektipäällikkö, Sveriges Bageri- och konditorimässa, charlotte.blomqvist@easyfairs.com, +46 8 506 650 00
Marika Metsola Renström, lehdistövastaava, Kistamässan, marika.renstrom@artexis.com, +46 8 506 650 35
Martin Lundell, toimitusjohtaja, Sveriges Bagare & konditorer -toimialajärjestö, martin@bageri.se, +46 8 762 67 94

Easyfairs Finland järjestää messuja, tapahtumia ja konferensseja useilla eri toimialoilla. Vahvat tapahtumabrändit tarjoavat innovatiivisia ja tulevaisuusorientoituneita kohtauspaikkoja parhaassa mahdollisessa muodossa. Suomessa järjestettäviä tapahtumia ovat mm. Fastfood&Café, NetForum, IT Pro,Esimies & Henkilöstö, Meetings&Events, eCommerce, SHOP, Empack, Packaking Innovation. Easyfairs Finlandissa työskentelee 15 tapahtuma-alan ammattilaista ja tuleva vuoden liikevaihtotavoite on n. 3,5 miljoonaa euroa.

Artexis Easyfairs on belgialainen tapahtumakonserni, joka toimii 19 maassa, järjestäen yli 200  tapahtumaa vuosittain Suomen lisäksi Ruotsissa, Belgiassa, Tanskassa, Yhdistyneissä Arabiemiirikunnissa, Kanadassa, Alankomaissa, Norjassa, Venäjällä, Portugalissa, Espanjassa. Sveitsissä, Singaporessa, Iso-Britanniassa, Saksassa, Ranskassa, Algeriassa, Itävallassa ja USA:ssa. Konserni työllistää 435 henkilöä ja tekee n. 115 miljoonan euron liikevaihdon vuonna 2016.

Artexis Easyfairsin kansainväliset tapahtumat tarjoavat alan ammattilaisille ja yhteisöille mahdollisuuden käydä vierailulla toimialansa tulevaisuudessa. Tapahtumissa sisältö ja osallistujat luovat puitteet uudenaikaisille kohtaamisille. Artexis Easyfairs –konserni hakee vuosittain 20-30% kasvua uusilla tapahtumaformaateilla ja olemassa olevien, vahvojen tapahtumien kehittämisellä.