Helsingissä joka neljäs pysäköi EasyParkilla

Lehdistötiedote   •   Touko 06, 2014 09:00 EEST

Yhä useampi autoilija maksaa pysäköintinsä kännykkäpysäköintipalvelun avulla. Tuoreet tilastot osoittavat, että nyt jo joka neljäs autoilija Helsingissä käyttää EasyParkin palvelua.

EasyPark-kännykkäpysäköintipalvelu on helppokäyttöinen ja nykyaikainen palvelu, jonka avulla autoilija maksaa vain todellisesta käyttämästään pysäköintiajasta. Alkuvuoden aikana EasyPark-kännykkäpysäköintipalvelun käyttö on kasvanut entisestään, sen osuuden ollessa huippulukemissaan jopa melkein 30 %.

”On ilahduttavaa nähdä, että niin monet ihmiset käyttävät EasyPark-palvelua pysäköintiensä maksamiseen. EasyPark-palvelu käynnistetään joko EasyPark-älypuhelinsovelluksella tai soittamalla EasyPark-vastaajapalveluun eli sitä voidaan käyttää kaikilla kännyköillä”, kertoo Stefan Anderson, toimitusjohtaja EasyPark Suomi.

EasyPark-palvelun käyttäjät saavat pysäköintiajan loppumisesta muistutuksen tekstiviestitse matkapuhelimeensa. Autoilija voi halutessaan jatkaa matkapuhelimellaan pysäköintiaikaa toisin kuin aiemmin, jolloin pysäköintiajan jatkaminen edellytti käyntiä ensin pysäköintiautomaatilla ja sitten autolla.

”Kännykkäpysäköinti on vuosien varrella kehittynyt mukavasti ja muodostaa jo merkittävän osan kaikista pysäköinneistä. Kaupungin tavoitteena on, että kolikkomaksamisen korvaavat maksutavat lisääntyvät edelleen. Uusien alueiden automaattitarvetta sekä vanhojen automaattien uusimista arvioidaan jatkossa tarkasti” kertoo Helsingin kaupungin rakennusviraston osastopäällikkö Pekka Henttonen.

EasyPark kännykkäpysäköintipalvelussa on myös kaksoistilitoiminnallisuus, jonka avulla käyttäjä voi maksaa sekä yksityiset että yrityspysäköinnit yhden kännykkäsovelluksen kautta eli hyödyntää kännykkäpysäköintipalvelua kaikessa pysäköinnissään.

”EasyPark-palvelun käyttö on käytännöllistä ja taloudellisesti järkevää. Maksat vain kun pysäköit. Et enempää, etkä vähempää. Säästät rahaa ja minimoit riskin saada pysäköintisakot”, toteaa EasyPark Suomen toimitusjohtaja Stefan Anderson.

”Ladattuasi EasyPark-pysäköintisovelluksen taskussasi on pysäköintiautomaatti. Sinun ei tarvitse huolehtia onko sinulla kolikoita tai luottokorttia mukanasi. Tarvitset ainoastaan kännykkäsi. Nykyajan ihmiset arvostavat helppoutta ja nopeutta. Niihin vaatimuksiin EasyPark-palvelu vastaa täydellisesti”, jatkaa Stefan Anderson.

Lisätietoja:

Stefan Anderson, Toimitusjohtaja, EasyPark Suomi
Puh. +358 50 3747 023, stefan.anderson@easypark.net

Osastopäällikkö Pekka Henttonen, Osastopäällikkö, Helsingin kaupungin rakennusvirasto
puh. +358 9 310 38479, pekka.henttonen@hel.fi

EasyPark lyhyesti:
EasyPark kännykkäpysäköinti on mobiilipalvelu autoilijoille ja motoristeille, jotka haluavat yksinkertaistaa pysäköintiään. EasyPark mahdollistaa helpon, turvallisen ja tehokkaan pysäköintikokemuksen niin yksityisille autoilijoille kuin yrityspysäköijillekin. EasyPark on hyvin yksinkertainen käyttää – autoilijat käynnistävät pysäköintinsä EasyPark älypuhelinsovelluksella tai soittamalla EasyPark-vastaajapalveluun. Yritys on perustettu vuonna 2001 ja sillä on palveluksessaan 85 työntekijää toimistoissaan. Suomessa EasyPark toimii 24 paikkakunnalla.

PDF-tiedosto