Pääkaupunkiseudulla joka viides pysäköi EasyParkilla

Lehdistötiedote  •  2012-06-14 14:40 EEST

EasyPark kännykkäpysäköintipalvelu yleistyy autoilijoiden keskuudessa. Jo joka viides autoilija käyttää EasyParkin palvelua Helsingissä. Autoilijoiden antaman palautteen mukaan suurimpia syitä palvelun käyttöön on palvelun käyttömukavuus verrattuna perinteiseen kolikoilla tai luottokortilla maksamiseen.

Kännykkäpysäköinti on vuosien varrella kehittynyt mukavasti ja muodostaa jo merkittävän osan kaikista pysäköinneistä. Kaupungin tavoitteena on, että kolikkomaksamisen korvaavat maksutavat lisääntyvät edelleen. Uusien alueiden automaattitarvetta sekä vanhojen automaattien uusimista arvioidaan jatkossa tarkasti” kertoo Rakennusviraston osastopäällikkö Pekka Henttonen.

Kalliiden pysäköintimaksuautomaattien tarve vähenee kännykkäpysäköinnin yleistyessä, jolloin kaupunki myös säästää. Automaateista koituu säännöllisiä kustannuksia tyhjennys- ja huoltotarpeen muodossa.

Autoilijoiden liittyessä EasyParkin palveluun puhelimitse pysäköinti saadaan käyntiin välittömästi. Palveluun liittyneille lähetetään tuulilasiin liimattava tarra pysäköinnintarkastajille tiedoksi. Tämän jälkeen pysäköinnin voi käynnistää itse omalla matkapuhelimella. Älypuhelimen käyttäjät voivat ladata easypark.fi sivustoilta älypuhelinsovelluksen, joka yksinkertaistaa palvelun käyttöä entisestään.

Palvelun käyttömukavuuden ja uusien ominaisuuksien kehitystyö on meillä EasyParkilla jatkuvaa. Älypuhelinsovellukseen tulossa oleva palvelu on mm. karttapaikannus eli aluekoodia ei tällöin tarvitse enää erikseen syöttää. Tulevaisuudessa EasyPark palvelua voi käyttää myös yleistyvien sähköautojen latauksen maksamiseen”, toteaa EasyParkin maajohtaja Timo Haapanen.

Lisätietoja:

EasyPark (Payway Oy)
Maajohtaja Timo Haapanen
puh. 0400 816 961, timo.haapanen@easypark.net

Helsingin kaupungin rakennusvirasto
Osastopäällikkö Pekka Henttonen
puh. +358 9 310 38479, pekka.henttonen@hel.fi

Founded in 2001, EasyPark's mission is to enhance the parking experience, making it more convenient, effective and cost-efficient for motorists, cities and parking operators. This is achieved through offering innovative and digitalized services operated on a lean, scalable and state-of-the-art platform. EasyPark Group has 85 employees operating from offices in Sweden (HQ), Denmark, Norway, Finland and Germany. For more information, visit www. easypark.net.

PDF-tiedosto

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom