Eatonin Power Xpert 9395P UPS tarjoaa alhaisimmat käyttökustannukset

Voimanhallintayritys Eaton julkaisi keskeytyksettömän sähkönsyötön (UPS) Power Xpert 9395P –laitteen, jossa yhdistyvät yrityksen perinteet, kokemus ja asiantuntemus sähkönsuojauksen tulevaisuuden kehittämisestä ja käyttökustannusten (TCO) alentaminen. Alkuperäisen vuonna 2007 julkaistun muuntajattoman Power Xpert 9395 UPS-laitteen menestys on ollut erinomainen. Laitesarja tarjoaa yli 5 GVA turvallista ja luotettavaa sähköä lukuisissa suurissa datakeskuksissa ympäri maailman. Päivitetty laitemalli tarjoaa 10% lisää tehoa ja 18% vähemmän lämpöhäviöitä. Se vastaa datakeskusten käyttäjien ja suurten datakeskusten sekä terveydenhuollon, rahoitus- ja pankkialan, turvallisuuden, prosessinohjauksen ja televiestinnän konsulttien luotettavuusvaatimuksiin. Lisäksi se tarjoaa edeltäjäänsä enemmän tehoa ja sen käyttö on kustannustehokkaampaa.

”Eaton tarjoaa nyt entistä enemmän valinnanvaraa puhdasta ja keskeytyksetöntä sähköä käyttäville kriittisille järjestelmille”, kertoo Eaton Electrical liiketoiminnan EMEA-alueen markkinointijohtaja Cyrille Brisson. ”Vuonna 2013 julkaisimme 93PM-mallin, joka oli ensimmäinen kolmitasoisen vaihtosuuntaajatopologian UPS-laite ja markkinoiden parhaalla hyötysuhteella varustettu double conversion UPS. Nyt julkaisemme Power Expert 9395P-laitteen, jonka korkean hyötysuhteen tehoalue ulottuu jopa 1 100 kW:iin. Tämä tarkoittaa sitä, että yhä useampiin suojausvaatimuksiin on olemassa erittäin energiatehokas Eatonin UPS aina pienimmästä palvelintilasta suurimpaan datakeskukseen.”

Ensimmäisessä Power Xpert 9395 UPS mallissa oli useita markkinoille uusia teknisiä ja edistyksellisiä ominaisuuksia, kun se julkaistiin. Uudessa 9395P UPS:ssä on lisäksi useita parannuksia, jotka tarjoavat enemmän tehoa, vikasietoisuutta, skaalautuvuutta ja joustavuutta pienempien käyttökustannusten tarjoamiseksi.

Saman pohjapinta-alan vievä uusi 9395P tarjoaa 10% enemmän tehoa kuin edeltäjänsä ja sen double conversion-tilan 96,3 prosentin hyötysuhteen ansiosta käytön aikana tuotetaan 18% vähemmän hukkalämpöä. Tämä erittäin korkea hyötysuhde johtaa huomattavasti alempiin käyttökustannuksiin ja maksaa takaisin alkupääomainvestoinnin kahdessa tai kolmessa vuodessa.

Uusi 9395P käyttää Eatonin Variable Module Management System (VMMS):ää jolla taataan korkea hyötysuhde, vaikka UPS-kuormitus olisi alhainen. Se optimoi tehomoduulien kuormitustasot yhdessä UPS-laitteessa tai rinnakkaisissa UPS-järjestelmissä, asettamalla kuorman kannalta ylimääräisen UPS-tehomodulin valmiustilaan. Lisäksi Eatonin todistettu ja luotettava Energy Saver System (ESS) -energiansäästötila asettaa kaikki tehomodulit valmiustilaan ja syöttää sähköä staattisen ohituskytkimen kautta ja nostaa näin hyötysuhteen jopa yli 99 prosenttiin. UPS on valmis siirtymään takaisin double conversion -tilaan alle kahdessa millisekunnissa. Se on kymmenesosa siitä ajasta, kun kolibri heilauttaa siipiään kerran.

Uusi 9395P tarjoaa myös markkinoiden johtavaa joustavuutta useiden ominaisuuksien kuten Eatonin patentoiman Hotsync-rinnankäyntitekniikan ansiosta. Hotsync takaa turvallisen ja luotettavan UPS-laitteen toiminnan synkronoimalla rinnankäyvät tehomoduulit ja UPS-laitteet ilman viestintälinkkiä tai synkronointisignaaleja. Lisäksi yksi staattinen kytkin UPS-laitetta kohden takaa täyden ohituskapasiteetin saavuttamisen välittömästi ja näin tehomoduuleja voidaan lisätä kuorman kasvaessa. 9395P on myös suunniteltu jatkuvaan käyttöön jopa 40 asteen lämpötilassa ilman tehon alenemista.

Uuden 9395P-laitteen skaalattavuus ja joustavuus mahdollistavat sen, että datakeskusten johtajat voivat räätälöidä sen omiin tarpeisiinsa ja skaalata sen muuttuviin vaatimuksiin rinnankytkemällä jopa seitsemän UPS-yksikköä. Käyttäjät voivat määrittää tehomoduulien määrän UPS-laitetta kohden, määritellä halutun ohituskapasiteetin ja topologian, lisätä moduuleja kuorman kasvaessa ja valita sovellukseen sopivan asennuksen esim. selät vastakkain, L-muotoinen jne. Lisäksi Eatonin Easy Capacity Test (ECT) -ominaisuus tarkoittaa, että koko 9395P-laitteen sähkönsiirto voidaan testata täydellä kuormalla ilman ulkoista keinokuormaa. Näin ei tarvitse vuokrata keinokuormia, tehdä tilapäisiä kuormakytkentöjä tai hukata energiaa, aikaa ja rahaa käynnistyksen, käyttöönoton ja määräaikaishuollon aikana.

Lisätietoja Power Xpert 9395P UPS-laitteesta on osoitteessa www.eaton.eu/9395P Lisätietoja Eatonin koko virranhallintaratkaisujen valikoimasta on osoitteessa www.eaton.eu/powerquality. Uutisia Twitterissä @Eaton_UPS. Tutustu myös Eatonin EMEA-alueen sivustoon LinkedIn-palvelussa.

• Energiakysymykset

• eaton
  • energiatehokkuus
  • sähkönhallinta
  • ups-järjestelmät
  • ups-laite
  • 9395p
  • power xpert 9395p
  • ups

Eaton on sähköalan johtava yritys, jolla on vahva, maailmanlaajuinen kokemus sähkönjakelusta ja virtapiirien suojauksesta. Electrical -liiketoiminta kattaa sähkönsyötön varmistuksen, valvonnan ja automaation, valaistuksen, rakenne-; johdotus- ja turvaratkaisut sekä tuotteet vaativiin että vaarallisiin ympäristöihin teknisine palveluineen. Eaton vastaa globaaleilla ratkaisuillaan tämän päivän kriittisiin sähkönhallinnan haasteisiin.

Eaton on voimanhallinnan yritys, jonka liikevaihto oli 22 miljardia dollaria vuonna 2013. Eatonin energiatehokkaat ratkaisut auttavat asiakkaitamme hallinnoimaan sähköistä, hydraulista ja mekaanista voimaa tehokkaasti, turvallisesti ja ympäristöystävällisesti. Eatonilla on 103.000 työntekijää ja sen tuotteita myydään yli 175 maassa. Lisätietoja löydät verkkosivuilta www.eaton.eu

Suomessa Eaton on osa Eatonin Electrical -liiketoimintaa. Kotimaan myyntimme vastaa häiriöttömän sähkönsyötön järjestelmistä (UPS), keskijännitekojeistojen, pienjännitekeskusten ja -komponenttien sekä automaatiotuotteiden myynnistä ja huollosta. Suomessa Eaton valmistaa UPSeja Eaton-tuotemerkillä. Eaton jatkaa Fiskarsin pitkää, 1960-luvulta alkanutta UPSien valmistusperinnettä Suomessa ja on yksi harvoista tietotekniikka-alan yrityksistä, jolla on laajamittaista tuotantoa Suomessa. Eaton on Suomen UPS-markkinajohtaja 60 prosentin markkinaosuudella. www.eaton.fi

Katariina Hellas-Honkasalo

Lehdistön yhteyshenkilö Markkinointipäällikkö +358 400 814 553