Eatonin RMQ Flat Design -komponentit säästävät tilaa ja tuovat joustavuutta

ESPOO … Eaton lanseeraa uudet tilaa säästävät painike- ja merkkilamppukalusteet, jotka tuovat entistä kustannustehokkaammat ja kompaktimmat ratkaisut koneenrakennussovelluksiin. Uudet RMQ Flat Front- ja RMQ Flat Rear -komponentit voidaan myös yhdistää Eatonin suosittuun RMQ Titan –valikoimaan.

RMQ Flat Design -komponenttien tuoma tilansäästö on erityisen merkittävää erillisillä käyttöterminaaleilla tai pienikokoisissa koneissa. Kytkimet ja vääntimet mahdollistavat ergonomisen yhteyden koneeseen ja varmistavat prosessien tehokkaan käytön. Kaikki komponentit on mahdollista yhdistää hätäpysäytyslaitteisiin koneen turvallisen käytön takaamiseksi.

Eatonin RMQ-laitteet ovat tyylikkäitä ja helposti asennettavia. RMQ Flat Front -yksiköt käyttävät kehittynyttä RMQ-AFX- kiinnityskonseptia, jossa on pyörimisenesto, joustava etäisyysväli ja suora syvyystason säätö. Laitteet on suunniteltu 22 tai 30 mm:n porausaukkoon, ja käyttäjät voivat tarpeidensa mukaan valita version, jossa on kieli- tai uramallinen pyörimisenesto (kuten muissa RMQ Titan -tuotteissa) tai ei lainkaan kieltä tai uraa. Tässä tapauksessa laite kohdistetaan takakiinnityslohkon suorien reunojen avulla. Laitteet myös mukautuvat automaattisesti kansilevyn paksuuteen ja liitinvalintoihin.

Tuotevalikoimaan kuuluu painikkeita, merkkilamppuja, avainkäyttöisiä painikkeita, ohjainsauvoja, potentiometrejä ja USB-/ethernet liittimiä, sekä eri malleja, joka yhdistää kierto- ja painallustoiminnot. Kaikkia RMQ Flat Front -tuotteita on saatavilla IP69K-standardin pöly- ja kosteussuojauksella sekä kansainvälisillä hyväksynnöillä varustettuna.

Uudet RMQ Flat Rear -komponentit mahdollistavat jopa alle 30 mm:n asennussyvyyden. Samaa moniväristä LED- merkkilamppua (punaisia, vihreitä ja sinistä) voidaan käyttää ilmaisemaan esimerkiksi käyttötilaa, varoituksiksi tai selkeyttämään prosessin hallintaa. Monivärisen LED-valokalusteen käyttö voi auttaa alentamaan hankintakustannuksia, koska asiakkaan ei tarvitse hankkia useita erivärisiä LED- valoelementtejä.

Eaton on myös laajentanut kompaktien RMQ all-in-one -ratkaisujen valikoimaa kiinteän kaapelin versioilla. Valikoimaan kuuluvat hätäpysäytyspainikkeet, vääntökytkimet, avainkytkimet ovat takaosastaan kokonaan suljettu IP65-luokituksen mukaisesti, jolloin ei erillistä koteloa välttämättä tarvita. Valmiskaapelinpituudet 0,2m, 0,5m, 1m ja 3,5 m varustettuna M12A- tai M8- liittimellä. Valmiiksi kaapeloitu ja helposti asennettava kompakti RMQ-ratkaisu vähentää kokoamisaikaa ja suunnittelukustannuksia.

Lisätietoja Eatonin RMQ-valikoimasta on osoitteessa www.eaton.eu/rmqfamily. Saat uusimmat uutisemme Twitterin (@ETN_EMEA) tai LinkedInin kautta (Eaton EMEA).

• Teollisuus, valmistus

• eaton
  • rmq flat rear -komponentit
  • rmq-afx
  • merkkilamppukalusteet
  • rmq flat design
  • usb
  • potentiometri
  • ohjainsauva
  • väännin
  • kytkin
  • komponentti
  • koneenrakennus
  • kone
  • hätäpysäytys
  • käyttöterminaali
  • rmq titan
  • kustannustehokkuus
  • merkkilamppu
  • painike

Eaton on voimanhallinnan yritys, jonka liikevaihto oli 19,7 miljardia dollaria vuonna 2016. Eatonin energiatehokkaat ratkaisut auttavat asiakkaitamme hallinnoimaan sähköistä, hydraulista ja mekaanista voimaa tehokkaasti, turvallisesti ja ympäristöystävällisesti. Eatonilla on noin 95 000 työntekijää ja sen tuotteita myydään yli 175 maassa. Lisätietoja löydät verkkosivuilta www.eaton.eu

Suomessa Eaton on osa Eatonin Electrical -liiketoimintaa. Liiketoiminta kattaa sähkönsyötön varmistuksen, valvonnan ja automaation, valaistuksen, rakenne-, johdotus- ja turvaratkaisut sekä tuotteet vaativiin että vaarallisiin ympäristöihin teknisine palveluineen. Eaton vastaa globaaleilla ratkaisuillaan tämän päivän kriittisiin sähkönhallinnan haasteisiin.

Kotimaan myyntimme vastaa häiriöttömän sähkönsyötön järjestelmistä (UPS), keskijännitekojeistojen, pienjännitekeskusten ja -komponenttien sekä automaatiotuotteiden myynnistä ja huollosta. Eaton myös valmistaa UPSeja tehtaallaan Espoossa ja on yksi harvoista tietotekniikka-alan yrityksistä, joilla on laajamittaista tuotantoa Suomessa. Eaton on Suomen UPS-markkinajohtaja. 93 prosenttia Suomen tehtaan tuotteista menee vientiin. www.eaton.fi

Katariina Hellas-Honkasalo

Lehdistön yhteyshenkilö Markkinointipäällikkö +358 400 814 553