Historiallinen pakkausuudistus – kuuluisa riekko 110 vuotta!

Lehdistötiedote   •   Elo 25, 2015 11:22 EEST

Iso-Britannian myydyin skotlantilainen viski, The Famous Grouse, esittelee uudistuneen ulkoasunsa, jonka design kuvastaa entistä ehommin viskin laatutekijöitä tuotteen historiaa unohtamatta.

The Famous Grouse -viskin luoja Matthew Gloag halusi kehittää viskin, joka sopisi erinomaisesti Highlandin luoteisosissa metsästystä harrastaville herrasmiehille. Vuonna 1896 lanseerattu ”The Grouse Brand” nimettiin Skotlannin kansallislinnun riekon mukaan ja Matthewn tyttären maalaama riekko koristi myös tuotteen etikettiä. Viski löysikin kohderyhmänsä nopeasti ja suuren suosion siivittämänä Matthew Gloag nimesi riekkoviskin uudelleen 12. elokuuta 1905, ja näin syntyi ”kuuluisa riekko” The Famous Grouse.

Skotlantilaisten suosikkiviski juhlisti 110. syntymäpäiväänsä uudistuneella ulkoasulla elokuussa 2015. The Famous Grouse -pullon metallinhohtoisessa etiketissä tuotteen historia tuodaan esiin modernilla twistillä. Pakkauksen värimaailma, uusi pullomalli ja korkin muotoilu kuvastavat entistä paremmin laadukkaan sekoiteviskin luonnetta.

Glen Gribbon (Director, The Famous Grouse) sanoo:

“Uusi pakkaus on vastaus kuluttajien kasvaviin laatuvaatimuksiin. Uudistuksen myötä erotumme eduksemme sekoiteviskien joukossa. Tämä on moderni tulkinta historiallisista vahvuuksistamme: riekko sekä viskimme kuuluisa nimi auttavat meitä kunnianhimoisissa tavoitteissa, joita olemme tuotteellemme asettaneet”.

Edringtonille pakkausuudistus on ollut maailmanlaajuisesti mittava investointi ja suunnitelmissa on laajentaa uudistus koskemaan koko tuoteperhettä. Seuraavana muutoksen kokee The Famous Grousen savuisempi sisartuote, The Black Grouse.

Tällä hetkellä The Famous Grouse on maailman 5. myydyin skotlantilainen sekoiteviski (IWSR 2013). Edringtonin kunnianhimoisena tähtäimenä on saavuttaa listan kolmas sija. Skottiviskin kotimarkkinoilla Isossa-Britanniassa sekä Skotlannissa The Famous Grouse on ykkössijalla.

Uudistunut pakkaus löytyy Alkojen hyllyistä ja ravintolavalikoimasta elokuusta 2015 lähtien.

Edrington Finland
Brand Manager Mirja Pulkkinen

www.edrington.fi

www.thefamousgrouse.com

The Famous Grouse pähkinänkuoressa (www.thefamousgrouse.com)

• Famous Grouse on Iso-Britannian myydyin ja maailman 5. myydyin skottiviski
  • Famous Grouse on ollut Skotlannin myydyin viski aina vuodesta 1980 saakka
  • Famous Grouse viskiä viedään yli 100 maahaan
  • Matthew Gloag kehitti viskin vuonna 1896 alun perin nimellä The Grouse Brand. Viskistä tuli niin suosittu, että 12.8.1905 sille annettiin nimi The Famous Grouse
  • Famous Grouse Experience sijaitsee Skotlannin vanhimmalla yhä toiminnassa olevalla tislaamolla. Alun perin single malt -tislaamona toiminut Glenturret (1775), nykyisen Famous Grouse Experience on Skotlannin suosituin tislaamokohde (www.thefamousgrouse.com/experience)
  • Tuoteperheen muita tuotteita ovat mm. The Black Grouse ja The Naked Grouse

Edrington Finland on osa kansainvälistä myynti-, markkinointi- ja maahantuontiorganisaatiota, joka toimii The Edrington Group, Beam Suntory ja Lucas Bols -tuotteiden sekä muiden yhteistyökumppaneiden tuottamien laatualkoholien parissa. Edringtonia hallinnoi hyväntekeväisyysjärjestö, The Robertson Trust, joka lahjoittaa vuosittain kymmeniä miljoonia puntia erilaisiin hyväntekeväisyyskohteisiin. Tutustu tuotteisiimme tarkemmin kotisivuillamme osoitteessa www.edrington.fi.

Word-tiedosto

Kommentit (0)