​​Vihdoin rauhaa toimiston väsyneille korville

Lehdistötiedote   •   Joulu 18, 2015 18:12 EET

Lähes vuosi sitten lanseerasimme EFG Surroundin, ratkaisun, joka rajaa tilaa ja vaimentaa ääntä avotoimistossa. Uudet tuotteemme saavuttivat nopeasti suuren suosion ja paljon tyytyväisiä käyttäjiä.

Keväällä 2015 toimitimme 90 kappaletta EFG Surround -moduuleita Göteborgiin AstraZenecalle. Lääkealan yritys onnistui luomaan yhteistyössä Wingårdhin arkkitehtien kanssa yhden maan parhaista toimistoympäristöistä.

“EFG Surround on moderni, joustava sekä helposti muunneltava tuote, joka heijastaa yrityskuvaamme”, kertoo Ronnie Spånberg. Hän on vastuussa AstraZenecan muutoksesta perinteisestä toimistosta monitilatoimistoksi.

---

Useissa toimistoissa työympäristö on kuitenkin kaikkea muuta kuin rauhallinen. Monet toimistotyöntekijät altistuvat päivittäin koville äänille ja melulle, sekä kärsivät huonosta akustiikasta työpäivänsä aikana. Näille ihmisille EFG toivottaa rauhallista joulua jatkaessaan uusien akustiikkaratkaisujen kehittämistä.

“Tyylikkäät ja modernit toimistot ovat puoleensavetäviä, mutta menettävät merkityksensä työntekijöiden lähtiessä kotiin korvat soiden. Akustiikan merkitystä ei tule sivuuttaa”, sanoo Marianne Dahl, EFG:n suunnittelu- ja tuotekehityspäällikkö.

Tutkimus on jatkuvaa sekä Ruotsissa että kansainvälisesti. Huono akustiikka ja melu tekevät meistä kireitä ja laukaisevat stressireaktioita. Keho siirtyy puolustustilaan ja syrjäyttää luovan ajattelukyvyn. Kaikista stressaavinta on toimiston yleinen melutaso, joka aiheuttaa usein väsymystä, ärtyneisyyttä, päänsärkyä ja keskitymisvaikeuksia. Tällöin muisti- ja oppimiskyky heikkenevät.

EFG Surround esiteltin Tukholman huonekalumessuilla helmikuussa 2015 ja siitä tuli pian myyntimenestys. Tuote sai erinomaisen vastaanoton asiakkaiden keskuudessa.

“EFG Surroundin menestys on loistava esimerkki materiaalien, designin ja suunnittelun yhdistämisestä”, sanoo Marianne Dahl luvatessaan uusia tuulia vuoden 2016 huonekalumessuille. ”Tulemme esittelemään kehitteillä olevia tuotteita, ja toivomme saavamme palautetta arkkitehdeiltä, asiakkailta ja muilta kävijöiltä.”

Yhteystiedot:

Marianne Guriby Dahl, Manager Product Development, marianne.dahl@efg.se+46.765367508

Craig Howarth, Group Commercial Director, craig.howarth@efg.se +46.14067534

EFG (European Furniture Group) on Euroopan suurimpia toimisto- ja julkisten tilojen kalustetoimittajia. Tavoitteemme on luoda lisäarvoa yksilöllisillä työympäristöratkaisuilla, jotka tukevat asiakkaidemme toimintaa ja yrityskuvaa. EFG:n laaja mallisto tarjoaa joustavat, inspiroivat ja pitkäkestoiset kalusteratkaisut jokaiseen tilaan ja tarpeeseen. EFG Toimistokalusteet Oy palvelee asiakkaitamme Suomessa. Toteutamme myös asiakkaidemme toivomat sovellus- ja erikoistuoteratkaisut. Tämän kokonaisuuden hallinta antaa meille vankan kilpailuedun alalla.

Kommentit (0)