Australialainen Sam Sparro esiintyy Pori Jazzeilla!

Lehdistötiedote  •  2012-04-27 10:38 EEST

Pori Jazziin saapuvan Sam Sparron ensimmäinen single kesäkuussa ilmestyvältä RETURN TO PARADISE  –albumilta on katkera ihmissuhdetilitys I WISH I NEVER MET YOU.  Musiikillisesti Sparro yhdistelee biisissä huurteista euro-discoa ja balladia. Biisi on kirjoitettu yhdessä ruotsalaisen laulajan Erik Hasslen kanssa.

Katso I Wish I Never Met You video:

Sam Sparro on pehmeä-ääninen soul-laulajan ja pop-tähden ruumiillistuma, jonka persoona heijastelee sulavasti sekä aseistariisuvaa rehellisyyttä, että viileää ja tyylikästä uskottavuutta. Sparro tunnetaan niin jalat alta vievästä äänestään ja eeppisistä livekeikoistaan, kuin statuksistaan tyyli-ikonina ja taiteilijana.  Sparron lavakarismaa voi itse saapua todistamaan Pori Jazzin LP47! –lavalle perjantaina 20. päivä heinäkuuta!

Sam Sparron nimeä kantanut vuonna 2008 julkaistu debyttialbumi myi Englannissa kultaa ja sijoittui siellä albumilistan Top 5:een. Miehen platinaa myynyt hitti Black & Gold sijoittui Top 20:een neljässätoista maassa ja poiki Grammy-ehdokkuuden. Sparro ei jäänyt kuitenkaan lepäämään laakereillaan, vaan keskittyi täysillä työskentelemään uuden levynsä parissa. Parin viime vuoden aikana Sparro on ehtinyt tehdä yhteistyötä Basement Jaxxin ja  Mark Ronsonin  kanssa, sekä remiksannut OK GO:ta ja Sky Ferrieraa. Lisäksi Sparro on kirjoittanut biisejä Adam Lambertille ja Natasha Beddingfieldille.

Sparron uusi 6. kesäkuuta julkaistava RETURN TO PARADISE -albumi leikittelee nostalgialla ja 1970-luvun New Yorkin discopiireissä syntyneellä 'paradise garage' -tyylillä. Albumin kanssa työskennellessään Sparro on tullut vahvemmaksi lauluntekijäksi ja uutukaisellaan hän antaa oman äänensä kuulua entistä vahvemmin:

“I’m more comfortable now and I’ve left things a little bit raw and not completely polished – so much modern pop music is so polished that you lose the soulfulness and essence and human touch”.

Uudesta I WISH I NEVER MET YOU –sinkusta julkaistaan myös tuhti remix-paketti. Biisiä ovat remixanneet Azari & III, Stereogamus, Devil’s Gun, Westfunk & Defraud sekä Alison Wonderland.

Sam Sparro esiintyy Pori Jazzeilla 20.7.2012!

Virittele itsesi kesäfiilikseen Samin Happiness-biisin avulla!

Lisätietoja:
Pirita Pykäläinen
pirita.pykalainen@emimusic.com
+35840 820 7787

EMI Finland is a division of EMI Music which belongs to EMI Group. EMI Music is one of the top global recorded music companies, operating directly in nearly 50 countries worldwide, with licensees in a further 20.

EMI Finland has operated in Finland since 1972 signing and developing local artists, marketing and promoting both local and EMI Music’s international artists, and distributing their talent and music to customers. Through consistent and long term success EMI Finland has built up an outstanding local catalogue of recorded music covering almost all genres.

Kommentit (0)

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom