Empowerin tietoverkkoliiketoiminnassa käyttöön valtakunnallinen työnohjausmalli tietoliikennetöiden asennus- ja kunnossapitotehtävissä

Uutinen   •   Touko 22, 2014 22:35 EEST

Empowerin tietoverkkoliiketoiminta on ottanut käyttöönsä valtakunnallisesti yhtenäisen työnohjausmallin suurimpien tietoliikenneasiakkaidensa asennus- ja kunnossapitopalveluissa.

Ohjausmallissa hyödynnettävä ETAdirect-työnohjausjärjestelmä on tehostanut huomattavasti työnohjauksen prosessia. Kentällä toimivat Empowerin asentajat kuittaavat reaaliajassa vastaanotetut työt sekä niiden etenemisen. Työnohjaus pystyy puolestaan tämän reaaliaikaisesti vastaanotetun tiedon avulla johtamaan tehokkaasti asiakkaidemme tilauksia.

Myös asiakkaamme ovat nähneet ETAdirect-järjestelmän käyttöönoton merkittävänä kehitystoimenpiteenä. Kun asennustöissä oleva asentaja kuittaa työn järjestelmän kautta reaaliaikaisesti vastaanotetuksi ja hoidetuksi, pystyy asiakkaamme puolestaan hallinnoimaan omien töidensä suunnittelua työpäivän ajalle. Viankorjauksessa Empowerin asentaja ilmoittaa järjestelmän kautta sekä palvelun tilaajalle että loppuasiakkaalle milloin viankorjaus aloitetaan, kuinka kauan korjaus kestää ja milloin vika on korjattu. Näin molemminpuolinen asiakaskokemus on parantunut.

Empower jatkaa toimintamallin sekä ETAdirect-järjestelmän jatkokehitystä edelleen. Järjestelmän kehitystoimenpiteet liittyvät muun muassa työreittien optimoinnin ja automatisoinnin sekä yleisen käytettävyyden parantumiseen.

Lisätietoja:
Jari Leppäalho
Projektijohtaja
jari.leppalho@empower.fi

Kommentit (2)

Mutta tämä järjestelmähän on sadistinen päinvastoin tehokkuutta laskeva.

Noh, kai se käyttöönotetun järjestelmän toimivuus täytyy jotenkin kumppaneille perustella...

- Kai Lauerma - 2014-05-23 21:09 EEST

Kiitos Kai kommentista. Asia ei kuitenkaan ole niin kuin tulkitsit. Uuden toimintamallin tarkoitus on nimenomaan vapauttaa asiantuntijoidemme työaikaa asiakaspalveluun sekä siihen tekniseen suoritukseen joka parhaiten vastaa heidän asiantuntijuuttaan. Näin ollen tietoliikenneasentajat voivat käyttää aikaisempaa suuremman osan työpäivästään asennustyöhön koska toimintamalli auttaa optimoimaan ajoreitit niin, että minimoimme ajamiseen tarvittavan ajan. Järjestelmä auttaa myös huomioimaan kunkin asiantuntijan osaamisen, kun työtehtäviä jaetaan. Toimintamallin ja sitä tukevan järjestelmän myötä asiakastyytyväisyys paranee, sillä optimointi mahdollistaa erikoistapausten hoitamisen erilaisissa poikkeustilanteissa.
    Aurinkoista viikon alkua! :)

- Empower - 2014-05-26 10:58 EEST