OX2 valitsi Empowerin Lapuan Jouttikallion tuulipuiston pääurakoitsijaksi

Lehdistötiedote   •   Tammi 12, 2016 12:32 EET

Ruotsalainen OX2 ja Empower ovat sopineet kuuden voimalan rakennustöistä Lapuan Jouttikallion tuulipuistoon. Nyt solmittu urakkasopimus on ensimmäinen Empowerin ja OX2:n yhteistyöprojekti Suomessa.

”Empower valittiin hankkeen pääurakoitsijaksi heidän kokemuksensa ja osaamisensa johdosta. Odotamme innolla rakennustöiden aloittamista sekä yhteistyötä Empowerin ja paikallisten aliurakoitsijoiden kanssa”, sanoo Teemu Loikkanen, OX2:n maajohtaja.

”Olemme erittäin tyytyväisiä, että OX2 valitsi tuulipuistoprojektinsa kumppaniksi Empowerin. Työt vaativat huolellista suunnittelua, sillä projektin aikataulu on tiukka ja osa kaapelireitistä kulkee rakennetussa ympäristössä”, toteaa johtaja Juha Lamberg Empower PN Oy:stä.

Toteutus kattaa kokonaisuudessaan tuulivoimapuiston tarvitseman infrastruktuurin rakentamisen. Tämä tarkoittaa tarvittavien uusien teiden, nostoalustojen, perustusten, puiston keskijänniteverkon ja tietoliikenneverkon rakentamista ja myös tarvittavia muutostöitä Lapuan sähköasemalla.

Suunnittelutyöt ovat käynnissä ja rakentaminen alkaa vaiheittain kevään aikana. Työt valmistuvat vuoden 2016 aikana.

Lapuan Jouttikallion tuulivoimapuistoon pystytetään kuusi Vestaksen V126-3,45 MW tuuliturbiinia (yhteensä 21 MW). Tuulivoimalat tuottavat vuodessa 63 GWh, mikä vastaa noin 12600 kotitalouden vuosittaista sähkönkulutusta (5000 kWh vuodessa).

Lisätietoja:

Juha Lamberg, Johtaja, Tuulivoimapalvelut, Empower PN Oy, Puh. 050 0515 883, juha.lamberg@empower.fi

Timo Kiiveri, President, Empower PN Oy, Puh. 040 5433 039, timo.kiiveri@empower.fi

Teemu Loikkanen, Maajohtaja, OX2, Puh. 050 3736 243, teemu.loikkanen@ox2.com

Empower on palveluyritys, joka rakentaa ja huoltaa sähkö- ja televerkkoja, kunnossapitää tehtaita ja voimalaitoksia sekä toimittaa tietojärjestelmiä ja palveluratkaisuja energiasektorille. Yhtiö palvelee yli sadalla paikkakunnalla Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Virossa, Latviassa ja Liettuassa. Konsernin liikevaihto vuonna 2014 oli 311 miljoonaa euroa ja se työllistää noin 2700 henkilöä. www.empower.fi

Kommentit (0)