Ohita
Engcon sarjavalmistaa irrotettavia tartuntakouria suurimpaan rototilttiinsä – ne tekevät kaivukoneista entistä tehokkaampia

Tiedote -

Engcon, maailman johtava 1,5–33 tonnin kaivukoneiden rototilttien valmistaja, on valmistanut jo jonkin aikaa ainoana yrityksenä ainutlaatuisia tartuntakourakasetteja. Kaivukoneen kuljettaja voi asentaa tai irrottaa tartuntakourakasetin alle minuutissa yhdellä kädenliikkeellä tarvitsematta ruuvata tai kytkeä hydrauliikkaa manuaalisesti.

Ensimmäisenä lanseerattiin GRD20-tartuntakourakasetti Q-Safe 60 -työlaitekiinnikkeellä varustettuihin Engconin EC214- ja EC219-rototiltteihin. Sen jälkeen oli vuorossa GRD10 Engconin EC209-rototiltteihin, jotka on varustettu Q-Safe 45- tai Q-Safe 50 -työlaitekiinnikkeellä. Nyt on puolestaan aika aloittaa GRD70-tartuntakourakasetin sarjatuotanto. Se on tarkoitettu Engconin suurimpaan rototilttiin eli EC233:een, jossa on Q-Safe 70 -työlaitekiinnike. GRD70 on voimakas tartuntakoura, jonka tartuntavoima on 2,2 tonnia ja tartuntaleveys lähes metrin.

Aivan kuten pienemmissä malleissa, kuljettaja voi kiinnittää tai irrottaa tartuntakourakasetin noin minuutissa aktivoimalla lukituksen yhdellä kädenliikkeellä, jolloin hydrauliikka liitetään tai kytketään irti samalla, kun tartuntakourakasetti lukitaan tai irrotetaan. Loistava ratkaisu niille, jotka haluavat irrottaa tartuntakourakasetin helposti ja nopeasti silloin kun sitä ei tarvita.

GRD70-tartuntakourakasetilla varustetun EC233-rototiltin sarjatoimitukset aloitetaan Pohjoismaiden markkinoilla alkuvuodesta 2019 ja muilla markkinoilla kesällä 2019.

Tietoja GRD70:stä:
Tartuntakourakasetti EC233-rototilttiin, jossa on QSD70-työlaitekiinnike
Suurin tartuntaleveys: 960 mm
Pienin tartuntaleveys: 13 mm
Tartuntavoima: 2 234 kg, 21 MPa
Paino: 166 kg

Kategoriat

engcon on maailman johtava rototilttien (kaivukoneiden ”rannenivelten”) ja niihin soveltuvien työlaitteiden valmistaja. Ne tekevät kaivukoneista entistä monikäyttöisempiä, tarkempia ja turvallisempia. Osaamisemme, sitoutumisemme ja korkean palvelutasomme avulla autamme asiakkaitamme menestymään.

engcon on keskisuuri konserni, jonka emoyhtiön Holding AB:n kotipaikka on Ruotsin Strömsund. Myynnistä vastaavat yhdeksän myyntiyhtiötä, jotka toimivat Ruotsissa, Norjassa, Suomessa, Tanskassa, Isossa-Britanniassa, Saksassa, Ranskassa, Alankomaissa ja Pohjois-Amerikka (Yhdysvallat ja Kanada). Muista markkinoista vastaa engcon International. engcon-ryhmän liikevaihto oli vuonna 2017 noin 1000 miljoonaa Ruotsin kruunua, ja sillä oli noin 250 työntekijää.engcon perustettiin vuonna 1990. www.engcon.com

Lehdistön yhteyshenkilö Chief Communication & Marketing Officer + 46 70 316 16 77

engcon – maailman johtava rototilttien

Olemme Pohjois-Ruotsissa perustettu engcon. Yrityksen luoneet ja siinä työskentelevät ihmiset laittavat itsensä likoon muuttaakseen kaivamisen maailmaa. Perustamisesta lähtien liiketoimintamme on pohjautunut läheiseen yhteistyöhön tuotteiden loppukäyttäjien kanssa heidän jokapäiväisen työnsä optimoimiseksi.
Stig Engströmin vuonna 1990 perustama engcon alkoi heti kehittää engcon-rototilttiä, joka on nyt alan johtava tuote maailmassa. Vuosien varrella on luotu uusia yrityksiä ja organisaation rakenne on muuttunut.
VISIO
Kaivamisen maailman muuttaminen
LIIKEIDEA
engcon on itsenäinen kaivinkoneiden lisälaitteiden valmistaja ja toimittaja,
joka auttaa kaivuuyrityksiä eri puolilla maailmaa luomaan turvallisempia työpaikkoja, optimoimaan resurssit ja parantamaan kannattavuutta.
MISSIO
Kehittyä maailman johtavaksi itsenäiseksi kaivinkoneiden edistyksellisten lisälaitteiden valmistajaksi.