​Esperi Care vahvistaa toimintaansa Kymenlaaksossa

Lehdistötiedote   •   Tammi 10, 2018 08:45 EET

Hoiva- ja terveyspalvelualan yritys Esperi Care Oy jatkaa yritysostoja hankkimalla Hoivakoti Aamurusko Oy:n koko osakekannan omistukseensa. Nina Kyöstilä ja Teija Krohns myyvät Iitissä toimivan 9-paikkaisen hoivakodin Esperille. Hoivakoti Aamurusko tarjoaa tehostettua asumispalvelua ikäihmisille. Yrityksen liikevaihto on 400 000 euroa ja yrityksessä työskentelee 10 henkilöä. Ennen kauppaa Nina Kyöstilä omisti 60 prosenttia ja Teija Krohns 40 prosenttia yrityksen osakkeista.

Esperi Care Oy oli meille luonnollinen valinta. He omaavat saman arvopohjan jolle mekin olemme toimintamme rakentaneet. Kiitämme omaisia, henkilökuntaa ja yhteistyökumppaneita yhteisistä vuosista. Voimme turvallisin mielin luovuttaa toiminnan valtakunnalliselle toimijalle", toteaa yrityksen perustaja Nina Kyöstilä.

Voimakas kasvumme jatkuu myös tänä vuonna. Olemme iloisia voidessamme jatkaa yrittäjän elämäntyötä, säilyttää Aamuruskon yhteisön sekä turvata asukkaille laadukkaan asumispalvelutarjonnan myös tulevaisuudessa”, kertoo Esperi Care Oy:n toimitusjohtaja Marja Aarnio-Isohanni.

Esperi tarjoaa koteja ja monipuolisia asumispalveluita ikääntyneille, mielenterveys- ja päihdekuntoutujille, vammaisille sekä lasten ja perheiden tarpeisiin. Teemme yhteistyötä 200 kunnan kanssa ja meillä on 6000 asukaspaikkaa ympäri Suomea. Työllistämme 6000 sosiaali- ja terveysalan ammattilaista ja liikevaihtomme vuonna 2017 on noin 220 miljoonaa euroa. www.esperi.fi